به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل در روز یکشنبه علی نوری با بیان اینکه اعتبارت هزینه شده در این بخش از محل منابع دولتی و کمک های مردمی تامین شده است اظهار کرد: از مجموع این میزان بیش از یک میلیارد و600 میلیون ریال کمک های مردمی صرف باز سازی خانه های محرومان شد و مابقی از اعتبارات دولتی اختصاص یافت.
وی افزود: انجام خدمات عمرانی برای توانمند سازی مددجویان در بخش های خرید، ساخت، بهسازی و تعمیر مسکن جزء اولویت کمیته امداد است.
نوری اظهار کرد: امسال 75 مورد سرویس بهداشتی و 125 مورد حمام نیز برای مددجویان کمیته امداد ساخته شده است.
مدیر تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه سیاست های توانمندسازی مددجویان بخصوص در زمینه اشتغال و مسکن اولویت مهم در این نهاد است گفت: تامین مسکن مددجویان تحت حمایت یکی از اهداف اساسی و مهم این نهاد به شمار می رود و به این ترتیب سالانه خدماتی از قبیل ساخت مسکن شهری و روستایی، خرید مسکن مهر، سرویس بهداشتی، حمام، تعمیرات کلی و جزیی مسکن برای جامعه هدف این نهاد انجام می شود.
نوری با اشاره به ارزیابی انجام شده در رابطه با تعمیرات و باز سازی منازل مددجویان در سطح شهرستان ها، گفت: بیشترین واحد های باز سازی شده متعلق به شهرستان بجنورد و شیروان است.
وی افزود: امسال 142 واحد مسکونی در اسفراین، 176 واحد در بجنورد، 38 مورد در جاجرم، 96 مورد راز و جرگلان، 142 مورد در شیروان، 76 مورد در فاروج 74 مورد در مانه و سملقان و 11 مورد منزل مددجویی در گرمه مورد بازسازی قرار گرفت.
مدیر تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان با بیان اینکه مقام سازی مسکن مددجویان در دو بخش تعمیرات کلی و جزیی انجام می شود گفت: امسال 602 مورد تعمیرات کلی و 135 مورد هم تعمیرات جزیی توسط این نهاد انجام شده است.
نوری افزود: خانواده های نیازمند تعمیرات مسکن، ابتدا توسط مددکاران مربوطه شناسایی و بعد از انجام مراحل لازم و بازدید کارشناسان و نیاز سنجی منازل مسکونی بر اساس اولویت به واجدین شرایط، مبالغی در قالب تعمیر جزیی و کلی بصورت بلاعوض پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: کمیته امداد برای انجام تعمیرات کلی 45 میلیون ریال و برای تعمیرات جزیی 15 میلیون ریال به مددجویان تسهیلات پرداخت می کند.
مدیر تامین مسکن و ساختمان کمیته امداد استان گفت: از خیران مسکن ساز استان دعوت می شود تا کمیته امداد را در تحقق بخشیدن به امر مهم ساخت مسکن مددجویی یاری کنند.
وی افزود: کمیته امداد طبق تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن و سپاه پاسداران عملیات ساخت و بهسازی بافت های فرسوده مسکن مددجویان را در دستور کار خود قرار داده که این امر سرعت و کیفیت ساخت مسکن مددجویان را افزایش داده است.
با احتساب کمک های موردی 130 هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
استان خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
3007 / 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.