سرگرد محمود جوزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رانندگان مبتدی، هنگام رانندگی در یک سال اول باید این برچسب را در سمت راست شیشه جلو و همچنین قسمت چپ شیشه عقب خودرو الصاق کنند تا دیگر رانندگان متوجه تازه کار بودن آنان شده و احتیاط و رعایت بیشتری کنند.
وی افزود: افرادی که به تازگی گواهینامه پایه سه دریافت کرده اند تا سه ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند و باید فرد دیگری که گواهینامه رانندگی پایه یک و دو دارد و یا راننده ای که یکسال از تاریخ صدور گواهینامه پایه سه نامبرده گذشته باشد باید در کنار آنها قرار گیرد.
سرگرد جوزی با اشاره به اینکه براساس قانون جدید رانندگان مبتدی تا یکسال حق رانندگی بین ساعت های 24 تا پنچ صبح در کلیه معابر درون شهر را ندارند اظهار کرد: رانندگان مبتدی اگر قصد رانندگی در معابر برون شهری را دارند تا مسافت بیشتر از 25 کیلومتر نمی توانند رانندگی کنند.
وی تاکید کرد: اگر راننده مبتدی در طول این سه ماه در وقوع تصادف جرحی و فوتی مقصر شناخته شود، موارد قید شده (عینک، سمعک و تجهیزات خاص) در گواهینامه را رعایت نکند، برچسب راننده مبتدی را نصب نکرده باشد و راننده مجرب در بغل دست آنان قرار نگرفته باشد، گواهینامه او توسط پلیس ضبط خواهد شد.
رئیس صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اگر این موارد ازسوی رانندگان مبتدی رعایت نشود پلیس به منظور اعمال قانون، راننده خاطی را به واحد صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی استان معرفی خواهد کرد.
جوزی ادامه داد: این رانندگان، یک ماه فرصت خواهند داشت تا آموزش های مجدد را در آموزشگاه های رانندگی طی کرده و با دریافت تاییدیه آموزشی به راهنمایی و رانندگی مراجعه و گواهینامه ضبط شده را دریافت کند.
وی افزود: تا یک سال نخست، رانندگی رانندگان مبتدی در معابر برون شهری (جاده ها) ممنوع است که پلیس در صورت مشاهده با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.