مسعود علیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا مهر سال جاری 106 هزار و 481 نفر از بیمه اجباری، 64 هزارو 660 نفر از بیمه های خاص، یک هزار و 407 نفر از بیمه توافقی و 3 هزار و 405 نفر از بیمه بیکاری تامین اجتماعی بهره مند بودند.
وی با بیان اینکه تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری این استان در پایان سال 92 به چهار هزار و 52 نفر می رسید، یادآورشد: بهره مندان از بیمه بیکاری این استان در پایان سال 94 به سه هزار و 674 نفر می رسید که این میزان تا پایان مهر امسال به سه هزار و 450 نفر رسید.
علیاری اظهار کرد: بیمه شدگان این سازمان به 2 دسته بیمه اجباری و خویش فرما تقسیم می شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در بخش بیمه اجباری طی مهر و آبان سال جاری 2 هزار و 500 نفر به افراد بیمه شده اضافه شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی همین مدت، 500 نفر بازنشسته و از مستمری این سازمان بهره مند شده اند.
علیاری ادامه داد: در حالی که پیش بینی می شد، تعداد افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری تا پایان سال جاری به بیش از هفت هزار نفر برسد، علاوه بر کاهش یافتن تعداد این افراد، تعداد بیمه شدگان اجباری استان نیز شاهد افزایش چشم گیری بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تا پایان شهریور تعداد کارگاه های فعال این استان شاهد رشد 9 درصدی بود که این موضوع نقطه مثبتی در روند رشد اقتصادی و اشتغالزایی زنجان به شمار می آید.
وی به طرح بخشودگی جرایم کارگاه هایی که بر اثر حوادث غیر عمدی دچار ضرر و زیان شده اند، اشاره و اضافه کرد: تعداد درخواست های کارگاهی رسیده به این اداره کل برای استفاده از این طرح 237 طرح بود که 195 درخواست تایید شد.
علیاری میزان کل بدهی کارگاه های تایید شده را 187میلیارد ریال برشمرد و ارزش جرایم بخشوده شده در این طرح را 68 میلیارد ریال اعلام کرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.