سید بیوک موسوی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان زنجان که در خانه پیشکسوتان زنجان واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، افزود: این ستارگان پرفروغ و درخشان می توانند ورزش استان زنجان را به حرکت درآورند که این سرمایه های ارزشمند قابل تکریم هستند.
وی پیشکسوتان را پشتوانه و سرمایه ای ارزشمند برای ورزش زنجان خواند و اظهار کرد: این فرهیختگان، بزرگان و فخرآفرینان، بخشی از شناسنامه اخلاقمداری، ادب، معرفت، مهربانی، جوانمردی و هویت استان هستند.
موسوی با بیان اینکه رفتارهای ورزشی را باید از پیشکسوتان یاد گرفت افزود: تکریم بزرگان وظیفه همه است و باید از تجربیات ارزنده این عزیزان بهره مند شد و ورزش استان زنجان را به سمت تعالی، رشد، شکوفایی و پویایی هرچه بهتر و بیشتر سوق داد.
وی با تاکید براینکه در حد وسع و توان به لحاظ مادی و معنوی در خدمت پیشکسوتان و ورزش زنجان هستم اظهار کرد: خانه پیشکسوتان فعلی در شان و منزلت بزرگان ورزش زنجان نیست و باید یک مکان مناسب احداث شود.
موسوی افزود: راه اندازی خانه پیشکسوتان می تواند الگویی خوب و مناسب برای سایر استان ها باشد و باید از ظرفیت این بزرگان برای توسعه ورزش استان استفاده لازم را کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: دولت تدبیر و امید به رغم چالش های مالی، در حد توان به مقوله ورزش توجه وافر دارد اما این کافی نیست و باید از توان و حمایت های واحدهای بزرگ صنعتی در حوزه های فرهنگ و ورزش نیز به شکل بهتری بهره مند شد.
موسوی افزود: مردم باید حمایت واحدهای صنعتی از حوزه فرهنگ و ورزش را با تمام وجود لمس و حس کنند هرچند که با وجود این کارخانجات تاکنون در حوزه فرهنگ و ورزش اتفاق های خوبی افتاده است.
وی تصریح کرد: باید کمک های مالی به حوزه های مختلف اعم از فرهنگ، هنر، ورزش و عمران و آبادی به طور متمرکز، حساب شده و ریل گذاری شده انجام شود.
در پایان این مراسم از چهار پیشکسوت ورزش زنجان به اسامی 'جلیل نجفیان، ویدا مظهر، ناصر عسگری و نادر تطهیری' که به ترتیب در رشته های اسکی، دو و میدانی معلولین و جانبازان، کشتی و بسکتبال، فخرآفرین بودند با اهدا لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.