محمود میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نخستین بار 32 عضو هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان به زودی معرفی خواهند شد تا نظرات و تصمیم گیری ها بطور فردی نباشد.
وی با تاکید براینکه بکارگیری افراد متخصص و کاردان و ارتقا سطح علمی و آموزشی فعالان در این عرصه به حتم مسیر را برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر این رشته ورزشی زنجان هموارتر می کند اظهار کرد: ورزش باستانی بر پایه علم استوار است و پایه ورزش ایروبیک نیز از این رشته ورزشی نشات می گیرد.
میرزایی با اشاره به اینکه ورزش غیرعلمی موجب آسیب و صدمه به ورزشکاران می شود افزود: اگر ورزشکاری در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای دچار آسیب هایی چون پادرد و زانو درد می شود فقط به دلیل اجرای نادرست تمرینات است چراکه انجام صحیح حرکات و تمرینات موجب آسیب نمی شود.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان، توجه به امر آموزش در عرصه ورزش را بسیار مهم خواند و گفت: در کنار این اولویت مهم و تاثیرگذار باید به رویکردهای علمی و وضعیت جسمی، روحی و روانی ورزشکاران و دیگر فعالان این عرصه و همچنین به بحث قهرمانی توجه جدی و کامل داشت.
میرزایی، پهلوانی و قهرمانی را دوبال ارزشمند ورزش های پهلوانی و زورخانه ای دانست و افزود: اگر یکی از اینها مورد غفلت واقع شود به حتم این رشته ورزشی دچار آسیب خواهد شد.
وی به اهمیت برگزاری مسابقات استانی اشاره و اظهار کرد: مسابقات استانی می تواند ورزشکاران این رشته را از سردرگمی در رقابت های کشوری دور و تلاش ها را نیز برای اشاعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای دوچندان کند.
میرزایی از همت و تلاش بزرگان این رشته ازجمله مرحوم 'حاج عباس حیدریان (موسس هیات باستانی زنجان)، جواد فرهوش و حاج فتاح گوزلیان' یاد کرد و افزود: ورزش های پهلوانی و باستانی استان زنجان، رتبه سوم کشوری را کسب کرده بود اما طی هفت سال اخیر به رغم ایثار و تلاش های وافر زین العابدین فتح الهی (رئیس هیات وقت) نه تنها این جایگاه حفظ نشد بلکه به رتبه بیست و هفتم تنزل پیدا کرد و حال برای رسیدن به جایگاه اصلی و واقعی نیاز به وفاق، همدلی و یکرنگی بیشتر است.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.