اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال استان زنجان افزود: محور اصلی توسعه این استان رونق بخش صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات است.
وی یادآورشد: بخش معدن این استان متمایز از سایر نقاط کشور است و تا کنون بسیاری از معادن این استان به مرحله اکتشاف رسیده و معادن بسیار دیگری فقط در مرحله مطالعه باقی مانده است.
درویش امیری اظهار کرد: سرمایه های بسیاری در این استان وجود دارد که باید به مرحله بهره برداری برسد.
استاندار زنجان گفت: سه معدن در سفر رئیس جمهوری به این استان مورد توجه قرار گرفته که باید علاوه بر مطالعه، مورد اکتشاف، استخراج و بهره برداری قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: 37 درصد اشتغال این استان مربوط به بخش خدمات، 31.5 درصد بخش صنعت و 31.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
درویش امیری ادامه داد: در بخش کشاورزی زنجان سه مولفه، آب، خاک و هوا را در اختیار دارد و از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است به گونه ای که سالانه 2.5 برابر نیاز خود در این بخش محصول تولید می کند.
استاندار زنجان گفت: دولت برای بهبود اقتصادی کشور و این استان 2 برنامه رفع موانع و تسهیل و طرح رونق تولید را در سال اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داده است.
وی اضافه کرد: تا کنون در 31 جلسه ای که برای رفع موانع و تسهیل تولید این استان برگزار شده نزدیک به 320 موضوع تصویب شده است.
درویش امیری ابراز کرد: ستاد رفع موانع و تسهیل تولید در واحدهای تولیدی برگزار می شود و مشکلات گریبانگیر آنان در همان مکان مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار زنجان به ثبت نام 840 متقاضی از بخش های تولید این استان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید اشاره و این موضوع را نشان دهنده رغبت تولیدکنندگان برای بهبود اقتصادی و حفظ اشتغال موجود اعلام کرد.
وی افزود: از میان این 840 متقاضی تا کنون 312 طرح در بانک ها موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 2 هزار و 200 میلیارد ریال شده اند و 62 متقاضی دیگر در مرحله انعقاد قرار داد با بانک ها قرار دارند.
درویش امیری یادآورشد: عمده مشکلات واحدها تولیدی این استان برای رونق، مسائل بیمه ای، مالیاتی، بدهی بانکی یا بدهی به شرکت های خدماتی دولت بود که هر یک به طور مبسوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار زنجان گفت: طی سال جاری نزدیک به 6 هزار و 500 شغل تثبیت و فقط طی مهر سال جاری 2 هزار و 500 فرصت شغلی جدید همراه با بیمه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد افراد شاغل به کاری که تا کنون بیمه اجباری آنان ثبت نشده است به یک هزار نفر برسد، این موضوع را نشان دهنده رشد اشتغالزایی قابل توجهی در استان زنجان اعلام کرد.
درویش امیری تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید متوجه باشند که سرمایه گذاران سرمایه خود را وارد مکان و فضایی می کنند که در آن اتحاد و همدلی جریان داشته باشد و بویی از اختلاف و نا امنی نباشد.
استاندار زنجان گفت: سرمایه گذار با این انگیزه وارد استان می شود که صدای همدلی و همراهی از میان مسئولان به گوش برسد.
وی به تلاش این استان برای راه اندازی خانه کارآفرینی زنجان اشاره کرد و آن را بستری برای رونق کارآفرینی و حمایت از فعالان این حوزه برشمرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.