با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا توصیه می‌شود کشاورزان زنجانی تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.

کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا توصیه می‌شود کشاورزان زنجانی تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.

به گزارش جماران، حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشدار از امروز /۱۵ شهریور/ تا اواخر وقت یکشنبه /۲۰ شهریور/ به منظور احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، به دلیل کاهش دمای هوا و وزش باد شدید صادر شده است. 

وی اضافه کرد: طبق این هشدار شهرستانهای زنجان، طارم، ایجرود، ابهر، ماهنشان، خرم دره، خدابنده و سلطانیه منطقه اثر این مخاطره هستند.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس با توجه به کاهش دمای پیش بینی شده  و جلوگیری از سرمازدگی مزارع، احتیاط در زنبورستان ها، خودداری از انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی در ساعات اولیه صبح، اطمینان از عملکرد سیستم های گرمایشی و سرمایشی و هیترهای گازسوز قبل از جوجه ریزی، کشاورزان تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را انجام دهند.

وی اثر مخاطره این هشدار هواشناسی را آسیب به تاسیسات و محصولات کشاورزی اعلام کرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی ها دمای هوا از امروز /سه شنبه/ با کاهشی همراه خواهد شد که این وضعیت تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین و خیرآباد با ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.