هشدار سطح نارنجی دریایی با توجه به احتمال وزش باد به نسبت شدید جنوب شرقی و در پی آن مواج شدن دریا و همچنین هشدار سطح زرد هواشناسی با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های این استان به صورت همزمان صادر شد.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار سطح نارنجی دریایی با توجه به احتمال وزش باد به نسبت شدید جنوب شرقی و در پی آن مواج شدن دریا و همچنین هشدار سطح زرد هواشناسی با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های این استان به صورت همزمان صادر شد.

به گزارش جماران، مهرداد حسن زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان هشدار سطح نارنجی دریایی از صبح چهارشنبه تا ظهر جمعه است که پیش بینی وزش بادی با سرعت نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و در پی آن افزایش امواج دریا تا حدود ۲ متر شده است.

وی ادامه داد: این شرایط می تواند منجر به اختلال در ترددهای دریایی، غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی در دریا و خسارت به شناورهای سبک شود که بیشتر برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز، و مناطق ساحلی خلیج فارس پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: ممنوعیت ترددهای دریایی با شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی بویژه در سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز، بکارگیری تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافر بری و کشتی های تجاری به خصوص در دریای عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را توصیه می‌کنیم.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان در خصوص هشدار زرد هواشناسی هم گفت: رشد ابرهای همرفتی از بعداز ظهر امروز (۳۰ خرداد) تا بعد از ظهر جمعه پیش بینی شده و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و افزایش شرجی هوا وجود دارد.

حسن زاده افزود: سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی و احتمال آسیب به سازه‌های سبک از آثار این شرایط جوی بوده که توصیه می شود افراد از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی به خصوص در ساعت های بعد از ظهر خودداری کرده و از رفتن به ارتفاع‌ها بپرهیزند.

وی اضافه کرد: همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود و در مصرف آب و برق با توجه به شرجی و افزایش دمای احساسی صرفه جویی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.