هشدار هواشناسی زرد در تهران برای خطر وقوع سیل

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بر اثر این مخاطره احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، رخداد صاعقه وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش‌های رگباری، وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد احتمال تگرگ به‌ویژه در ساعات عصر و شب در دامنه و ارتفاعات شمال استان تهران، به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق از ظهر یکشنبه ( ۳۰ مردادماه) تا چهارشنبه ( ۲ شهریورماه) پیش‌بینی‌ می‌شود.

بر اثر این مخاطره احتمال جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، رخداد صاعقه، احتمال خسارت بر اثر وزش باد شدید لحظه‌ای، رخداد مه و کاهش شعاع دید در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی، اختلال موقت در آمد و شد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، امکان شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی برای کاهش آسیب‌ها و خسارات عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره توصیه می‌شود.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید