سازمان هواشناسی نسبت به طغیان رودخانه ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال غرب خراسان شمالی هشدار داد.

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی طی سه روز آینده در ۷  استان کشور خبر داد که منجر به بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه خواهد شد.

به گزارش جماران، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه از امروز جمعه‌ آغاز می شود که در پی آن رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال غرب خراسان شمالی را در برمی‌گیرد.

برای روز شنبه هم در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، شمال زنجان و شمال خراسان شمالی، گلستان این وضعیت تکرار خواهد شد.

روز یکشنبه این پدیده آب و هوایی استان‌های اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و گلستان را در می‌گیرد و اواخر وقت یکشنبه ۲۲ تیرماه از کشور خارج می‌شود.

سازمان هواشناسی در خصوص احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه هشدار داده و تاکید کرده از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری شود.

همچنین این سازمان در اخطار دوم از وزش باد شدید و خیزش موقت گردوخاک بویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل امشب  درخراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی و پایان ان در روز دوشنبه خبر داده است. اثر این مخاطره کاهش دید افقی و کیفیت هوا اعلام شده است.

سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت کلی آب و هوای ۲۴ ساعت آینده از رگبار باران و وزش باد در شمال غرب کشور، رگبار پراکنده در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و پیش بینی وزش بادهای شدید از امروز تا یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.