مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان، از افزایش بیش از ۵ برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان در این استان خبر داد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، از افزایش بیش از ۵ برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۱۰ تیرماه امسال‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، ولی‌الله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی،  اظهار کرد: بیش از ۷۶۹۳ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی جاری برداشت کرده‌اند، از طریق هشت مرکز فعال در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کم‌ترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد محموله‌های گندم تحویلی افزایش ۴ برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۱۰ محموله گندم از ۴۲۸ گندم‌کار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

این مسئول ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ ۱۰۰۰ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای پرداخت بموقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان می‌بایست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

شایان ذکر است، خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خردادماه امسال آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.