اداره کل غله و خدمات بازرگانی به صورت شبانه روزی در ۲ بخش واردات غله از طریق بندر امام خمینی(ره) و خرید تضمینی گندم و کلزا در سراسر استان عمل می کند.

مدیرغله و خدمات بازرگانی خوزستان از شروع خرید تضمینی کلزا و گندم در این استان خبر داد.

به گزارش جماران، امید جهان نژادیان روز دوشنبه در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام شروع برداشت و خرید تضمینی ۲ محصول راهبردی کشاورزی در خوزستان گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به صورت شبانه روزی در ۲ بخش واردات غله از طریق بندر امام خمینی(ره) و خرید تضمینی گندم و کلزا در سراسر استان عمل می کند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان بیش از ۱۰ سال است در تولید گندم به عنوان بزرگترین تولید کننده نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند افزود: پارسال برای نخستین بار توانست رتبه نخست تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و ۱.۲ میلیون تن خرید گندم تضمینی در کشور را به خود اختصاص دهد.

جهان نژادیان افزود: امسال حدود  ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت گندم و کلزا قرار گرفته است که از این میزان ۵۲۵ هزار هکتار مربوط به محصول گندم و مابقی برای کاشت کلزا اختصاص یافته که با احتساب شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود میزان قابل ملاحظه ای از حاصل دسترنج کشاورزان خوزستانی بصورت خرید تضمینی در اختیار دولت و مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.