مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اعلام کرد: تاکنون 78 درصد از مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مطالبات گندم‌کاران استان معادل ۷۸ درصد وجوه، پرداخت شده است.

به گزارش جماران، مجید اسداللهی افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم در ۲ ماه گذشته از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده از کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: مجموع وجه خریداری شده گندم ۴۱۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: محصول خریداری شده از کشاورزان در قالب چهار هزار و هشت محموله گندم توسط ۲ هزار و ۱۶۴ کشاورز تحویل مراکز خریداری استان شده است.

وی متوسط وجه پرداختی به کشاورز بابت هر کیلوگرم گندم را ۲۵ هزار و ۵۰ ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از وجوه کشاورزان باقی مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

اسداللهی عنوان کرد: فهرست خرید محصول از کشاورزان به صورت روزانه در اختیار بانک عامل قرار می‌گیرد و وجوه مربوطه نیز به صورت متمرکز کشوری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در استان امسال ۱۵ هزار تن برآورد شده در حالیکه پارسال ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم از یک ‌هزار و ۴۵۰ کشاورز استان خریداری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.