تاکنون کشاورزان استان خراسان شمالی ۸۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و دانه روغنی کلزا خود را به سیلوها تحویل داده‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون کشاورزان استان ۸۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز و دانه روغنی کلزا خود را به سیلوها تحویل داده‌اند.

به گزارش جماران، سیدجلال موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این میزان محصول تاکنون کشاورزان استان بیش از ۸۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها تحویل داده‌ اند و تا تاریخ ۱۹ تیرماه نیز ۷۶۰ میلیارد ریال بابت وجه محصول به آنان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین کلزاکاران استان نیز بیش از سه هزار  تن دانه روغنی کلزا تحویل سیلوهای استان داده اند، اما تاکنون وجه نقدی به آنان پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه وجه محصول دانه روغنی کلزا به صورت کشوری است افزود: وجه نقد کلزاکارانی که تا ۱۹ خرداد محصول خود را به سیلوها تحویل داده اند پرداخت شده است اما در این استان برداشت محصول از این زمان دیرتر آغاز شد، در نوبت دوم پرداختی کلزا کاران استان وجه نقد خود  را دریافت خواهند کرد.

موسوی اظهار داشت: کشاورزان درباره دریافت وجه گندم و کلزای تحویلی خود هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال برداشت گندم از سطح کشتزارهای این استان با تاخیر آغاز شده، افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم که گندم مازاد بر نیاز خود را  به سیلوها و انبارهایی که غله در نظر گرفته است تحویل دهند.

موسوی با بیان اینکه اداره کل غله نیز گندم را تنها از کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده اند خرید می کند افزود: از واسطه ها گندمی تحویل گرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه در این استان ۲۶ مرکز نگهداری گندم مجوز تحویل محصول را دارد، گفت: ابلاغ راه اندازی سیلوی فاروج نیزبه صورت کتبی ارسال شده است، این سیلو می تواند فعالیت داشته باشد اما هنوز توسط بخش خصوصی بازگشایی نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان باشد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.