مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان از خریداری 2 هزار و 700 تن گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش جماران، محمد ایزدی با اشاره به خرید تضمینی 2 هزار و 700 گندم از کشاورزان استان زنجان، گفت: محصول راهبردی گندم از کشاورزان استان زنجان توسط ۶ مرکز دولتی در شهرهای ابهر، خدابنده، هیدج، زنجان و نیک پی به صورت تضمینی با نرخ دولتی خریداری و در سیلوها تخلیه می‌شود.

وی اظهارداشت: امسال هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۲۵ هزار ریال به نرخ دولتی خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: از ۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم خریداری شده یک‌هزار تن به صورت توافقی خریداری شده است.

ایزدی تاکید کرد: این میزان گندم توسط شرکت مینوی خرمدره خریداری شده با توجه به اینکه مواد اولیه این وابسته به گندم است.

وی ادامه داد: در خرید توافقی توسط صنف و صنعت قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولتی بوده و بخش خصوصی مبلغ را به حساب کشاورزان واریز می کند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت:  بر اساس برآورده های انجام شده امسال ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود.

ایزدی تاکید کرد: سال گذشته ۲۸۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان زنجان خریداری شد.

وی از کشاورزان خواست، کمباین ها را تنظیم نموده و از تنظیم بودن ام اطمینان داشته باشند تا گندم ها هنگام برداشت خرد نشده و کیفیت محصول حفظ شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: امسال به منظور سهولت و دسترسی راحت به مراکز عرضه گندم تعداد سیلوها از ۴۰ به ۴۵ مورد افزایش رسیده است.

به گفته ایزدی، امسال ظرفیت سیلوهای استان ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.