معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هیچ مشکل و کمبود اعتباری امسالبرای پرداخت مطالبات گندم کاران قزوینی بابت خرید تضمینی محصول وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با تأکید بر اینکه هیچ مشکل و کمبود اعتباری امسالبرای پرداخت مطالبات گندم کاران قزوینی بابت خرید تضمینی محصول وجود ندارد، گفت: همه تمهیدات لازم اندیشده شده تا هزینه کشاورزان در کم ترین زمان ممکن پرداخت شده و تسویه شود.

به گزارش جماران، مجید اسماعیلی گفت: زمان معمول برای پرداخت مطالبات گندم کاران بابت خرید تضمینی محصول در سال جاری یک هفته تا ۱۰ روز است که البته ممکن است به دلیل محدودیت های مربوط به فرایند اداری این میزان در برخی موارد کمی بیشتر باشد با این حال همه تمهیدات لازم اندیشده شده تا هزینه کشاورزان در کم ترین زمان ممکن پرداخت شده و تسویه شود.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی از استان های مختلف، بیش از ۸۰ درصد مطالبات گندم کاران کشور با وجود اینکه کار خرید تضمینی محصول به تازگی آغاز شده، پرداخت و تسویه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به آغاز به کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان از هفته گذشته،گفت: تاکنون حدود ۲ هزار تن گندم به این مراکز تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: محصول گندم برداشتی و تحویل شده به این مراکز فعلا مربوط به اراضی دیم بوئین زهرا و تاکستان بوده که کار برداشت آنها زودتر از مزارع آبی آغاز شده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت گشت های نظارتی خرید تضمینی گندم در استان قزوین،افزود: این گشت ها فرایند خرید محصول را تسریع بخشیده و به شناسایی و برخورد با واسطه ها و دلالان گندم که فعالیت آنها به چرخه خرید تضمینی و عرضه و تقاضای این محصول استراتژیک کشاورزی آسیب می زند، می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.