رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: 295 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده این استان به ارزش ۹۵۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال برآور شده است گفت: در نخستین مرحله ۲۹۵ میلیارد ریال از این میزان به حساب گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش جماران، محمد فرید سپری با اشاره به اینکه هم اکنون آهنگ خرید این محصول اکنون به ۶ هزار و ۲۱۷ تن در هر روز رسیده است اظهار داشت: تا کنون در این استان ۳۷ هزار و ۴۸۶ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۲ هزار و ۶۲۴ تن از محصول خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده و بر اساس فایل‌های ارسالی از مراکز خرید تضمینی ۲۴ هزار ۴۱۲ تن نیز در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

 وی اضافه کرد: همچنین  ۵۷۳ تن کلزا در مراکز خریداری شده که در این راستا ۵۲۶ تن مقدار کلزا تجمعی ثبت شده در سامانه سیفا ۴۹۶ تن نیز مقدار ثبت شده در سامانه بانک کشاورزی است.

سپری گفت: امسال ۹۰ مرکز  خرید تضمینی گندم در استان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می‌کنند که از این تعداد ۶۸ مرکز مربوط به تعاون روستایی و مابقی سیلوهای بخش دولتی و خصوصی است.

وی افزود: نرخ پایه خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیر مفید، هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به نرخ خرید ۱۷ هزار ریال سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.