مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار تن خرید تضمینی گندم در این استان انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با نرخ تضمینی خریداری شده است.

به گزارش جماران، ایرج ناصری‌مقدم روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید این مقدار گندم از اواخر اردیبهشت تا هجدهم تیرماه در شهرستان‌های رشتخوار، سبزوار، تایباد، بردسکن، نیشابور، تربت‌جام، جوین، جغتای، مشهد، تربت‌ حیدریه، چناران و سرخس انجام شده است.

وی به فعالیت ۳۰ مرکز خرید گندم در استان خراسان رضوی با مدیریت شبکه تعاون روستایی اشاره و بیان کرد: بازدید گروههای نظارتی ستادی و شهرستانی از مراکز خرید به منظور رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت دقیق بر عملیات خرید برای کاهش ضایعات برداشت بطور مستمر انجام می‌شود.

خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخش های آن، رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

امسال ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می شود ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم از این سطح برداشت و ۳۸۵ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.