در ایام نوروز و تعطیلات در محورهای مواصلاتی استان زنجان تصادفات منجر به فوت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در ایام نوروز و تعطیلات در محورهای مواصلاتی استان زنجان تصادفات منجر به فوت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش جماران، سرهنگ مهدی میناخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اینکه قبل از عید نوروز پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترددها را داشته‌ایم، اظهار کرد: طبق آمار اخذ شده از سامانه‌های ترددی استان زنجان، تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در ایام عید نوروز ۴۸ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه علی‌رغم افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان زنجان شاهد کاهش ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان زنجان بودیم، تصریح کرد: در تصادفات منجر به جرح شاهد افزایش ۲۰ درصدی بودیم و باتوجه‌ به حجم ترافیکی و افزایش ترددها که در استان زنجان وجود داشت، این میزان طبیعی بوده است.

جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم، یادآور شد: در یازده ماه سال گذشته ۲۵۳ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان زنجان فوت شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان زنجان که کریدور ارتباطی است و رانندگان مسافت زیادی را طی می‌کنند، افزود: به دلیل خستگی رانندگان و ادامه رانندگی با وجود خستگی و خواب‌آلودگی خصوصاً در ۳۰ کیلومتری شهرها شاهد تصادفات و واژگونی خودروها هستیم.

میناخانی با بیان اینکه اینکه فصل کشاورزی شروع شده و در محورهای مواصلاتی استان شاهد تردد موتورسیکلت و ادوات کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: کشاورزان حتماً نسبت به تعمیر و نگه‌داری سیستم روشنایی ادوات کشاورزی اقدام کنند و حتماً از شبرنگ برای آشکارسازی ادوات کشاورزی به ویژه در شب استفاده کنند؛ با توجه‌ به اینکه برخی از ادوات کشاورزی سیستم روشنایی مناسبی ندارند موجب بروز تصادفات دلخراشی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.