مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۳۶ نفر با مراقبت و درمان‌های لازم ترخیص شده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱۵ بیمار کرونایی بستری در ۲ بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) و امدادی ابهر، ۵۳۶ نفر با مراقبت و درمان‌های لازم ترخیص شده‌اند.

به گزارش جماران، دکتر علی محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت ایفای نقش ضربه گیری خود، در مواجهه با همه گیری کرونا تمهیدات و تدابیر هوشمندانه داشته است.

وی با بیان اینکه پیامدهای این بحران بر چرخه منابع و مصارف سازمان تاثیرات شگرفی داشته است، اضافه کرد: بیش از ۵۲ درصد از جمعیت کشور که از خدمات متنوع این سازمان از جمله انواع مستمری های بلند مدت گرفته تا هزینه های درمان و مقرری بیکاری و کمک هزینه های مختلف استفاده می کنند و بر همین اساس این سازمان به نهاد کلیدی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی کشور تبدیل شده است.

علی محمدی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه برای کنترل شیوع بیماری کرونا در مراکز درمانی تابعه استان، استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی سازمان برای خدمت رسانی به بیماران کووید -۱۹ تا  الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات در حوزه های درمانی را از اقدامات شاخص مدیریت درمان ذکر کرد.

این مسئول، لزوم توجه به کاهش رفت و آمدها و لغو تجمعات در سالن انتظار مراکز درمانی، کنترل ورود بیماران و همراهان با ماسک و کنترل تب سنجی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار را از دیگر اقدامات حوزه درمان اعلام کد.

وی اظهار داشت: به منظور حفاظت از سلامت کادر درمان اقدامات موثری از جمله استفاده از سیستم صوتی برای برقراری ارتباط با مشتریان در کمیسیون های پزشکی و استفاده از موانع شیشه ای و کارت های تشخیص هویت کارکنان و ضدعفونی و گند زدایی لحظه به لحظه مراکز درمانی نیز از اقدامات پیشگیرانه ویژه سلامت کادر درمان و مراجعین انجام شده است.

این مسئول در خصوص اعتبار استعلام آنی دفترچه های درمانی که بصورت الکترونیکی انجام می شود، نیز گفت:  ایجاد روشهای ۶ گانه سازمان برای مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه های درمانی با کد دستوری ۱۴۲۰#۴  که با تلفن همراه بیمه شدگان قابل دریافت  بوده، تاکنون به لحاظ رایگان و سهل الوصول بودن آن، بیشترین استقبال مخاطبین را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.