معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز(دوشنبه 13 مرداد) اعلام کرد: تعداد بیماران ترخیصی کرونا از بیمارستان‌های استان به نسبت بیماران بستری در استان اردبیل پیشی گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد بیماران ترخیصی کرونا از بیمارستان‌های استان به نسبت بیماران بستری در استان اردبیل پیشی گرفته است.
به گزارش جماران، رضائی بنا ۱۳ مرداد در جریان بازدید از مراکز بستری کرونا در اردبیل اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 73 بیمار کرونایی با وضعیت مساعد جسمانی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند تا بهبودی نصیب آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل 55 نفر بیمار جدید به تعداد بیماران بستری بخش کرونایی استان افزوده شده تا در حال حاضر 371 بیمار کرونایی در تخت‌های بیمارستانی مشغول مداوا باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: هرچند نسبت به روزهای گذشته از تعداد مراجعین و بستری‌ها کاسته شده اما 67 بیمار بدحال در آی‌سی‌یو داریم که اوضاع جسمانی آنها وخیم است.
رضائی بنا گفت: از مجموع بستری‌های استان 8 نفر در شبانه‌روز گذشته براثر ابتلا به کرونا جان باخته و دار فانی را وداع گفتند.
وی به پیشروی کرونا در استان و وضعیت قرمز این خطه اشاره و بیان کرد: همچنان اهالی باید مراقبت بیشتری را انجام دهند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه برای حفظ سلامتی آنها فراهم آید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در اکثر شهرهای استان تجمعات و برگزاری مراسمات پرتراکم ممنوع شده و در آستانه ماه محرم اهالی باید از عزاداری‌های خانگی با تراکم بیشتر پرهیز کرده و حفظ سلامتی خود و دیگران را با زدن ماسک تضمین کنند.
رضائی بنا ادامه داد: در این شرایط حساس هموطنانی که نیازی به مراجعه مکرر به بازار و فروشگاه‌ها را ندارند باید از خروج از منزل خودداری کرده و به نوعی با رعایت موازین بهداشتی و ماندن در خانه به شکستن اپیدمی بیماری کووید – 19 کمک کنند.
وی بیشترین مراجعات بیماران را در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد اعلام کرد و گفت: اکثر بیماران دلیل ابتلای خود به ویروس کرونا را حضور در مراسمات پرتجمع ذکر کردند که ضرورت دارد هموطنان با مراقبت‌های بیشتر از حضور در این مکان‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.