مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز(سه شنبه 31 تیرماه) اعلام کرد: مساجد این استان تا اطلاعیه بعدی ستاد کرونا تعطیل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مساجد زنجان تا اطلاعیه بعدی ستاد کرونا تعطیل است و فقط اذان در مساجد پخش می‌شود.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: حفظ سلامت مردم در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد و از همین‌رو برای جلوگیری از تجمعات و شیوع ویروس کرونا، مساجد تا اطلاعیه بعدی ستاد مبارزه با کرونا تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تجمعات مردمی یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مساجد استان، همچنان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی این ستاد ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: هیئت امنای مساجد می‌توانند در این مدت نسبت به ضدعفونی کردن داخل مساجد، محوطه اطراف مسجد، سرویس‌های بهداشتی و معابر آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: در مدت تعطیلی مساجد از تولید محتوا در فضای مجازی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی غافل نشدیم تا جامعه از بعد معنوی بی‌بهره نماند و برای عید قربان و عید غدیر که اهمیت بسیاری برای مسلمانان دارد، برنامه‌هایی تدارک دیدیم.

کرمی خاطرنشان کرد: آیین‌های محرم در زنجان شهرت جهانی دارد و هیئت‌های مذهبی خواستار برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند که جلسات برای نحوه اجرای این مراسم در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.