معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از افتتاح 20 تخت آی سی یو در زنجان طی هفته جاری خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در هفته جاری ۲۰ تخت آی.‌سی.‌یو در استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش جماران، محمدرضا صائینی ظهر امروز (۲۹ تیرماه) در نشست خبری که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در هفته جاری ۲۰ تخت آی.‌سی.یو در استان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: ۶۰ تخت آی.سی‌.یو ویژه بیماران کووید - ۱۹ در فروردین‌ماه افزوده شده و مجموع تخت‌های اضافه شده در بیمارستان‌های استان به ۸۰ تخت رسیده است.

وی با بیان اینکه از لحاظ تئوری احتمال ابتلای مجدد یک فرد بهبود یافته از بیماری کرونا به این بیماری وجود دارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که یا ایمنی در بدن افراد ایجاد نمی‌شود یا ایمنی ایجاد شده دائمی نیست ولی هنوز برای قضاوت اینکه آیا یک فرد دو بار گرفتار بیماری کرونا می‌شود یا خیر زود است.

این مسئول با بیان اینکه زنجان ابتلای مجدد یک فرد به بیماری کووید - ۱۹ را به عنوان طرح پایلوت کشور انجام می‌دهد، تصریح کرد: این طرح برای مردم استان بسیار خوب است، زیرا میزان پایداری ایمنی و نیز میزان ایمنی بدن را مشخص می‌کند، همان‌طور که می‌دانید تست سرولوژی را دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان رایگان انجام می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای مجدد یک فرد بهبودیافته از بیماری کرونا در استان مشاهده و ثبت نشده است ولی از لحاظ تئوری احتمال ابتلای مجدد به بیماری کرونا وجود دارد و کووید - ۱۹ ایمنی دائمی را در افراد ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: امید است طی سه ماه آینده جواب قطعی را در این رابطه به کشور و جهانیان اعلام کنیم.

صائینی با بیان اینکه کارشناسان کشور نیز همانند سایر کشورها در تلاش برای تولید واکسن کووید - ۱۹ هستند، اظهار کرد: تولید واکسن کووید - ۱۹ از مرحله حیوانی خارج شده و وارد مرحله انسانی شده که تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است و در سال‌جاری دسترسی به واکسن مقدور نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور در مراسم عروسی، عزا، جشن تولد و حتی مهمانی‌های خانوادگی عامل ابتلای زنجانی‌ها به بیماری کرونا بوده و هیچ‌کس از طریق مراکز کارگاهی و کارخانجات استان مبتلا نمی‌شود، زیرا همه پروتکل‌های بهداشتی در آن‌جا رعایت می‌شود، افزود: باید برای این تجمع‌ها فکری اندیشیده شود؛ چراکه باید خود را برای زندگی همراه با حضور ویروس کرونا آن‌هم به مدت طولانی آماده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده، تشکیل همیاران سلامت، رعایت مردم و استفاده از ماسک، آمار بیماران مشکوک و مبتلا به کووید - ۱۹ در استان مقداری در حال کاهش بوده و امید است تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان نیز کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و باید اذعان کرد هنوز هم نگرانی جدی در خصوص تجمعات در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱.۷ درصد از جمعیت استان در برابر کووید - ۱۹ ایمن هستند و با تاکید بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی در اماکن عمومی و ارگان‌های دولتی از جمله بانک‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌های بورس، خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن، ناچار به اعمال محدودیت‌های کرونایی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.