استاندار زنجان اعلام کرد: 80 درصد از مردم این استان از ماسک استفاده می کنند.

استاندار زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با اقدامات انجام گرفته در این استان ۸۰ درصد عموم مردم از ماسک استفاده می‌کنند که باید ۲۰ درصد باقیمانده نیز به این کار اهتمام داشته باشند تا مشکلات کمتری در خصوص بیماری خطرناک کرونا رخ دهد.

به گزارش جماران، فتح الله حقیقی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد  پیشگیری از کرونای استان با اشاره به وضعیت کنونی این بیماری در استان افزود: هر چند اغلب مردم استان پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت می کنند اما  برخی ها همچنان به این موضوع بی توجه هستند.

وی اضافه کرد: هرچند بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شمار بستری ها و سرپایی بیماران کرونایی نسبت به روزهای گذشته قدری کاهش یافته است اما به معنای عادی سازی  نیست، بلکه همگان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و استفاده از ماسک هستند.

این مسؤول ادامه داد: رعایت نکردن اصول بهداشتی کرونایی و از طرفی برگزاری مراسم های عروسی و عزا با تعداد کثیری از افراد، شمار مبتلایان و بستری ها در مناطق مختلف استان به ویژه در شهر زنجان را افزایش داد و در این میان نباید از دیگر بیماران بد حال بخش های آی سی یو بیمارستان ها غافل بود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر بیماران بستری با وضعیت بد کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان ها بستری هستند که طی روز های آینده تبعات آن مشخص خواهد شد که در این میان توجه همگانی، همکاری دستگاه‌های متولی امر و محدودیت ها به تدریج آثار خود را نشان می‌دهد.

استاندار زنجان ادامه داد: ساده انگاری و بی تفاوتی اقشار مختلف مردم به بیماری کرونا سرعت انتشار آن را به مراتب افزایش داده و از طرفی پیش از این رخداد ۲۰۰ تست سرپایی کرونایی در استان انجام می گرفت که با روند صعوی بیماری، این تعداد با ۶ برابر افزایش به یک‌هزارو ۶۰۰ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: شمار تست های سرپایی بیماری کرونا در سایه همکاری های عموم بصورت قطره چکانی کاهش یافته و به این معنی است که در صورت تداوم بی توجهی ها سرعت انتشار نیز صعودی و به عبارتی چند برابر خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: آمارهای کنونی می گوید که  عموم مردم باید در برابر بیماری کورنا، هوشیاری و دقت لازم را داشته باشند که تشدید بازرسی ها، تشکیل هسته های همیار سلامت،   انجام غربالگری و اعمال محدودیت ها بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی های کرونایی گفت: از هیچ صنف و دستگاه اجرایی پذیرفته نیست که بطور نسبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند بلکه این مهم باید بطور کامل باشد و به افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرده و به ویژه از ماسک استفاده نمی کنند، نباید خدمات لازم را ارائه کرد.

حقیقی با گله مندی از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی استان نیز افزود: این موضوع قابل بخشش نیست و با توجه به گزارش ها، فقط هفت دستگاه بطور ۱۰۰ درصدی موضوع استفاده از ماسک را رعایت کرده اند که انتظار بر این است این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی اضافه کرد: بر این مبنا باید امور بازرسی استانداری زنجان در مدت ۴۸ ساعت تذکر  به دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای کامل پروتکل های بهداشتی را ارائه کند که در غیر این‌صورت بصورت مکتوب توبیخ و در مرحله بعدی اقدام قانونی انجام خواهد گرفت.

این مسؤول ادامه داد: رستوران ها نیز باید پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند و در صورت تخلف علاوه بر برخورد با فرد خاطی، واحد مربوطه پلمب می شود و علاوه بر آن بانکها باید بیش از گذشته به این موضوع  واقف باشند و  در اجرای آن تلاش کنند.

وی اظهار داشت: تلاش های استانی بر اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در سطح استان است و در غیر این صورت این موضوع در حوزه مدیریت شهری موارد در کمیته رصد نارضایتی های اجتماعی بررسی خواهد شد.

حقیقی افزود: فرمانداران نیز با تشکیل جلساتی موظف به حل مشکلات مربوط به اجرا نشدن  پروتکل های بهداشتی در صنوف به ویژه دستگاههای اجرایی هستند افرادی که تست  کرونای آنان مثبت اعلام شده علاوه بر خود، به خانواده وی نیز اعلام می شود که در صورت مراعات نکردن قرنطینه مرتکب جرم می شوند.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته هسته های همیار سلامت در گروه‌های مختلف به پیشبرد  بهتر اجرای پروتکل های بهداشتی کمک فراوانی می کند که با ایجاد بانک جامع به تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ هسته در این بخش می توان معایب و اشکالات را بررسی کرد که در این خصوص فرمانداران نسبت به تهیه و ارسال آن به امور فناوری استانداری اقدام کنند.

استاندار زنجان گفت تسهیلات ۴۸۸ میلیون تومانی برای واحدهای آسیب دیده استان نیز تقسیم بندی و اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی در این استان برای برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی مناسب نیست، اضافه کرد: در زمان حاضر بزرگترین رسالت تمامی متولیان امر، تامین سلامت عموم مردم در شرایط شیوع بیماری کرونا بوده و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.