رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز(یکشنبه 15 تیرماه) اعلام کرد: این استان در زمینه شیوع کرونا هیچ شهرستان سفیدی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار شهرستان از لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش جماران، پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۵تیر) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونایی بستری در بیمارستان‌ها هستیم، اظهار کرد: از نیمه خرداد در استان شاهد افزایش تدریجی با شیب تند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته، زنگ خطری برای افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان است، افزود: استان زنجان دارای یک هزار و ۹۹۷ تخت بیمارستانی است که در شرایط عادی قسمت عمده آن مشغول سرویس‌دهی برای سایر بیماران بود.

این مسئول با اشاره به اینکه با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های استان، ارائه خدمات به سایر بیماران را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: خدمات به سایر بیماران با کیفیت پایین و با تاخیر ارائه خواهد شد، به این معنی که ما می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم ولی از سوی دیگر دچار خسارت خواهیم شد؛ اکنون تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است با تخت‌های محدودتری بتوانیم این بیماری را در سطح استان کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با بیان اینکه در نیمه خردادماه، ۲۷۰ تخت‌ بیمارستان‌های استان اشغال بود ولی در حال حاضر حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی اشغال شده است، ادامه داد: اکنون اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان از ۲۰ درصد به ۷۶ درصد رسیده که با توجه به این موضوع باید از شیوع بیشتر این بیماری در استان جلوگیری کنیم.

قزلباش با بیان اینکه متاسفانه بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا جوان هستند و امروز سن ابتلا به بیماری کرونا به ۲۵ تا ۴۰ سال رسیده است، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، نکات بهداشتی و آداب تنفسی را رعایت کرده و از حضور در مکان‌های پرتجمع خودداری کنند.

وی از کمبود نیروی انسانی کادر درمانی در استان زنجان خبر داد و افزود: امروز بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تنها ۱۵۰ نفر به محل کار خود بازگشته‌اند؛ از اینرو دستگاه‌های اجرایی استان باید برای دانشگاه علوم پزشکی استان نیرو بفرستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز شهرستان‌های ماهنشان، خرمدره، زنجان و ابهر در وضعیت قرمز قرار دارند و باقی شهرستان‌ها نیز نارنجی هستند؛ با توجه به این موضوع قابل ذکر است استان زنجان هیچ شهرستان سفیدی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.