استاندار زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد جرائم در این استان، مستقیم و یا غیرمستقیم با آسیب مواد مخدر مرتبط است.

 استاندار زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جرائم در این استان، مستقیم و یا غیرمستقیم با آسیب مواد مخدر مرتبط است، گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر در دنیا سرآمد است.

به گزارش جماران، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه مواد مخدر یکی از چهار موضوع موثر در تخریب محیط زیست است، افزود: دنیا برای مبارزه با مواد مخدر شعار کلی می دهد که ظاهرش قشنگ است ولی هویت و اثرگذاری ندارد.

وی به افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان بعد از حمله و حضور آمریکا در آن کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر با هدف ریشه کنی تروریسم و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان حمله کرد ولی نتیجه این کار، گسترش تروریسم و تربیت افراد مزدور و افراطی و ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه و نیز از طرفی افزایش ۲۸ برابری سطح کشت مواد مخدر در افغانستان بود.

حقیقی با بیان اینکه در دنیا برای مبارزه با مواد شعار پر طمطراق و کلی می دهد ولی اقدام موثری ندارد، گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر در دنیا سرآمد است.

استاندار زنجان به لزوم هماهنگی بین حوزه های امنیتی، دستگاه های فعال در زمینه پیشگیری و مردم جهت مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: اگر این سه ضلع با هم هماهنگ نباشند، در امر مبارزه با مواد مخدر مشکل پیش می آید.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر صرفا با اتکا بر حوزه امنیتی امکان ندارد، گفت: لازم است مبارزه با مواد مخدر با رویکرد همه جانبه و هوشمندانه باشد.

حقیقی به لزوم انسجام بین دستگاههای اجرایی در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: بر مقابله با این آسیب، باید برنامه های عملیاتی مبتنی بر هدف گذاری داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه راه مبارزه با مواد مخدر اختصاص اعتبارات محدود ۲۰۰ میلیون تومانی به استان ها نیست، گفت: لازم است طرح های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر به صورت پایلوت اجرا و در صورت موفقیت در سطح گسترده‌تری دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.