حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در جلسه مشترک شورای معاونان و قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان با تاکید بر ضرورت آموزش کارکنان شعب و تقویت بستر سامانه‌ها برای تسریع و تسهیل اقدامات، اظهار داشت: تغییر ساختار در داخل مجموعه، آموزش قضات و کارکنان، برگزاری نشست‌های قضایی به صورت مجازی و دادرسی الکترونیکی از دیگر برنامه‌های مهم و اولویت‌های دستگاه قضایی زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضاییه بوده که یکی از روش‌ها و اقدامات موثر در تحقق این امر، ارتباط تنگاتنگ و جدی قضات با زندان و زندانیان برای بررسی وضعیت زندانیان است.

صادقی نیارکی گفت: با ایجاد بسترهای لازم در دستگاه قضایی استان، تمام درخواست‌ها و مکاتبات زندانیان باید از طریق بستر سامانه با مراجع قضایی انجام شود و از این به بعد، درخواست‌های سنتی و کاغذی پذیرفته نیست.

وی افزود: از مزایای این سامانه، تسریع و تسهیل در امور قضایی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: محاکم زنجان به‌رغم افزایش شمار ورودی پرونده‌ها در سال گذشته، کارنامه خوبی در مختومه کردن پرونده‌ها به دست آورده که این نشان از یک اراده قوی و اقدام جهادی همکاران دارد.

وی با تاکید بر حمایت از تصمیمات قاطع قضایی و همراهی قضات محاکم زنجان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های مُسن و تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها نیز از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان است که امیدواریم در سال ۹۹ محقق شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.