روزنامه صدای زنجان در گزارشی نوشت: انتخابات اتاق اصناف زنجان همزمان با سایر استان‌های کشور در ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برگزار شد، با پایان زمان رای‌گیری سیدمحمود موسوی، رسول محمدی، مرتضی انتصار، محمدرضا حیدری و ناصر سیل‌اتانی به عنوان اعضای هیات رییسه و مرتضی عزیزپور و محمدرضا محمدی به عنوان اعضای علی‌البدل برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

بسیاری از کارمندان اتاق اصناف زنجان معتقدند در این مدت ۲ ساله، سوء‌مدیریت سبب شده تا آن‌ها حتی یک ماه حقوق خود را به موقع‌ دریافت نکنند.

یکی از کارمندان با بیان اینکه طی این ۲ سال و از زمان به روی کار آمدن هیات رییسه فعلی، مسوولان اتاق اصناف نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارکنان بی‌توجهی می‌کنند، می‌گوید: از دی‌ماه سال ۹۸ تا فروردین‌ماه سال جاری ریالی بابت دستمزد به کارکنان پرداخت نشده است. البته این عدم پرداخت به هیچ عنوان ناشی از مشکلات مالی اتاق نیست، اختلاف بین اعضای هیات مدیره و سوء‌مدیریت رییس فعلی اتاق سبب شده تا چنین بی‌نظمی در اتاق اصناف استان حاکم شود به طوری که هیات رییسه نتوانسته‌اند طی ۲ سال به موقع نسبت به واریز حقوق‌ها اقدام کنند.

کارمندان اتاق اصناف معتقدند مشکلات آن‌ها ناشی از اختلاف نظر اعضای هیات رییسه بر سر میزان دریافتی اعضاست، همین موضوع آن‌ها را از توجه به معیشت کارکنان و برنامه‌های اتاق اصناف غافل کرده است!

سیدمحمود موسوی، رییس اتاق اصناف استان با بیان اینکه سال ۹۷ که هیات مدیره فعلی مسوولیت اداره اتاق را در دست گرفت میزان معوقات ۳ ماه بود، می‌گوید: علی‌رغم وضعیت نامطلوب بازار، شب عید معوقات جا مانده از هیات مدیره قبلی، عیدی کارکنان بعلاوه ارائه بسته‌های عیدی را به طور کامل پرداخت کردیم. به شخصه در ماه دوم ورود به این هیات مدیره مبلغ ۳۵ میلیون تومان را برای به‌روزرسانی معوقات هیات رییسه قبلی واریز کردم که پشیمان هم نیستم.

موسوی با اشاره به پیش‌بینی بودجه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی اتاق اصناف برای سال ۹۸ عنوان می‌کند: همه ساله میزان دستمزد نیروی کار با افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی همراه بود ما نیز در سال ۹۷ میزان بودجه سال ۹۸ اتاق اصناف را با توجه به آن، برآورد کردیم اما دولت این میزان افزایش را ۴۰ درصد اعلام کرد. موضوع افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۸ در حالی اعلام شد که منابع درآمدی اتاق ثابت اما هزینه‌ها در بخش حقوق تا ۴۰ درصد افزایش یافته بود که تحقق اهداف اتاق را سخت‌تر می‌کرد.

رییس اتاق اصناف استان با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر بازار و حوزه کسب و کار اضافه می‌کند: شیوع کروناویروس و کسادی بازار و کاهش عرضه و تقاضا سبب شد تا بسیاری از اصناف دچار زیان‌های جبران ناپذیری شوند که تا به امروز نیز ادامه دارد.

موسوی با اشاره به کنسلی برگزاری نمایشگاه بهاره در اواخر سال ۹۸ به علت کرونا می‌گوید: تمامی برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بودیم برباد رفت، عدم برپایی نمایشگاه، خسارت ۲۰۰ میلیون تومانی به اتاق اصناف استان وارد کرد.

موسوی با اشاره به مقایسه عملکرد کارکنان و دریافتی‌ آن‌ها می‌افزاید: با وجود به صفر رساندن هزینه‌ها، بیش از ۹۰ درصد درآمد اتاق اصناف (بیش از ۲۲۰ میلیون تومان) صرف حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود. مشکل معوقات کارکنان را مورد بررسی و پیگیری قرار داده‌ایم. البته این مشکل صرفا به اتاق اصناف استان مربوط نیست بلکه کل اتاق‌های کشور در پرداخت دستمزد کارکنان‌شان به دلایلی که گفته شد با مشکلات جدی مواجه هستند.

رییس اتاق اصناف با اشاره به منابع درآمدی این مجموعه می‌گوید: درآمد اتاق از محل حق عضویت سالانه، صدور پروانه کسب و آموزش است. به جز این موارد، هیچ منبع درآمدی برای اتاق اصناف وجود ندارد، ما نان‌بر نیستیم، نمی خواهیم باعث و بانی بریدن نان آن‌ها شویم به شرطی که کارمندان برای کار کردن همت داشته و به اندازه حقوقی که می‌گیرند کار کنند!

رییس سازمان صمت استان با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر صنوف طی ۳ ماه اخیر و کاهش شدید منابع درآمدی اتاق اصناف می‌گوید: عدم پرداخت دستمزد کارکنان اتاق اصناف ناشی از مشکلات مالی حاکم بر این مجموعه بوده است. با توجه به محدودیت در منابع مالی و افزایش سالانه دستمزد نیروی کار، وضعیت اتاق تشدید شده است.

فغفوری در مورد احتمال تعدیل نیروهای اتاق اصناف به صدای زنجان عنوان می‌کند: در این رابطه باید جلسه‌ای برگزار شود تا وضعیت نیروهای مازاد اتاق اصناف را که در دوره‌های قبل جذب شده‌اند تعیین تکلیف گردند. در این زمینه در نظر داریم با هماهنگی با واحدهای تولیدی، برای جلوگیری از بیکاری نیروها، زمینه را برای فعالیت آن دسته از نیروها که حقوق‌های متوسط به پایین دریافت می‌کنند، در واحدهای تولیدی فراهم کنیم.

ناصر فغفوری با بیان اینکه عمده نیروهای اصناف باید در بخش بازرسی و نظارت فعالیت کنند، تصریح می‌کند: ما به دلیل محدودیت نیروها در بخش نظارت و بازرسی تحت فشاریم، باید نیروهای اصناف در این بخش باشند و تعداد محدودی در حوزه اداری. فعالیت حدود ۳۰ کارمند در اتاق اصناف ضرورتی ندارد.

پایگاه خبری پیام ملت در گزارشی به معضل چاله های خیابان های سطح شهر زنجاپرداخت و نوشت: سال هاست که چاله های خیابان های سطح شهر به عنوان یک معضل اساسی خودنمایی می کنند و نارضایتی مردم را در پی داشته اند. وجود این چاله چوله ها چهره شهر را نازیبا می کند، از سوی دیگر وجود این چاله های خیابانی برخی از مواقع جان شهروندان را به مخاطره می اندازد چراکه موجب وقوع تصادفات بدنبال فرار رانندگان از این چاله ها می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب زنجان در خصوص این چاله های شهری به خبرنگار پیام ملّت گفت: برخی از این چاله ها به علت حفاری های شرکت آب و فاضلاب بوده است که در صورت مساعد شدن شرایط جوی، آسفالت ریزی توسط این شرکت انجام خواهد شد.

مصطفی اکرمی تأکید کرد: این درحالی است که تنها برخی از این چاله ها مربوط به شرکت آب و فاضلاب است و برخی دیگر از چاله های خیابانی متعلق به شهرداری است و این ارگان مسئولیت رسیدگی و ترمیم آنها را برعهده دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری زنجان در این باره به خبرنگار پیام ملّت گفت: علت وجود برخی از این چاله و چوله ها در معابر شهری در حقیقت حفاری های پی در پی شرکت آب و فاضلاب و ترمیم نشدن آنها بوده است.

این حفاری های شرکت آب و فاضلاب معمولا با هدف ترمیم شکستگی های لوله های آب و گرفتگی فاضلاب یا انجام طرح های توسعه ای انجام می شود.

اصغر عزیزی با بیان اینکه بارش های سنگین برف در فصل زمستان و محلول پاشی و پخش مخلوط نمک و شن در مواقع ضروری نیز منجر به تخریب آسفالت معابر می شود، ادامه داد: همچنین گفتنی است که به علت فقر مصالح، کیفیت آسفالت در استان زنجان پایین است و این موضوع عاملی دیگر در ایجاد چاله های معابر است.

وی خاطرنشان کرد: به علت وجود محدودیت های اعتباری، مقرر شده است که از درزگیری ها برای بالا بردن کیفیت آسفالت ها استفاده شود. همچنین استفاده از افزودنی و پلی مرها جهت بالا بردن کیفیت آسفالت در دستور کار قرار گرفته است تا طول عمر لکه گیری از این طریق افزایش یابد.

عزیزی به عملیاتی شدن بودجه در سال جاری اشاره و عنوان کرد: به علت محدودیت بودجه و عدم موافقت پیمانکاران با عقد قرارداد مجدد با قیمت سال پیش، لکه گیری ها امسال توسط نیروهای شهرداری انجام می شود که این موضوع موجب کاهش سرعت لکه گیری ها شده است.

پایگاه خبری موج رسا درخبری از قول مدیرکل گمرک استان زنجان نوشت: در پی انتشارویروس کرونا، زنجان شاهد کاهش ۷۸ درصدی صادرات است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه وضعیت واردات و صادرات استان زنجان تعریف چندانی ندارد، اظهار کرد: از زمان انتشارویروس کرونا و بسته شدن مرزها کارها به سختی پیش می رود.

وی با بیان اینکه عمده ترین واردات و صادرات استان زنجان از کانال کشور ترکیه انجام می شود، ابراز کرد: به دلیل انتشار ویروس کرونا مرزهای کشور ترکیه از سوم اسفند ماه بسته شده و به این دلیل در صادرات و واردات مشکل داریم.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به باز بودن مرز اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد: مرز های دولت مرکزی عراق بسته است و صادرات و واردات انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.