دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا پرداختی مطالبات سازمان بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در استان زنجان که به دلیل کسری بودجه معوق مانده بود، سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام گرفته مطالبات چهار ماه مانده سال ۹۷ و تا دی سال گذشته به طور کامل پرداخت شد که پرداختی سال های یاد شده به تفکیک به میزان ۱۰۷ و حدود ۳۵ میلیارد تومان را شامل می‌شد.

این مسؤول در ارتباط با هزینه بستری یک بیماری کرونایی در بیمارستان های دولتی نیز گفت: در زمان حاضر  ۹۰ درصد هزینه های بیمار بستری و  ۷۰ درصد سرپایی در بیمارستانها پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: به طور میانگین هزینه یک بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی ۶ میلیون تومان است که ۹۰ درصد آن معادل پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از سوی بیمه پرداخت می شود تا فشار کمتری به بیمار وارد شود که این رقم معادل بیمه شدن ۶ تا هفت عضو یک خانوار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: طی سال جاری تعرفه های مربوط به بخش دولتی و خصوصی از سوی شورای عالی بیمه اعلام شده که طبق مصوبه هیات وزیران بوده است و بر این مبنا افزایش ۲۰ درصدی تعرفه ویزیت‌ها و افزایش ۱۵ درصدی هتلینگ و بستری‌ها اعلام شده است.

این مسؤول با اشاره به تغییر سرانه بیمه درمانی سلامت در سال جاری نیز گفت: بر این  اساس هزینه سرانه ماهانه برای هر فرد ۵۵ هزارو ۷۰۰ تومان است که برای یکسال ۶۶۸ هزارو ۴۰۰ تومان را شامل می شود که با پرداخت این رقم می توانند از خدمات بیمه ای مورد نیاز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا به افراد فاقد بیمه توصیه می شود هر چه زودتر نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام کنند چرا که فرآیند بیمه ای تایک ماه زمان‌بر است تا ارزیابی وسع انجام و پس از اعلام نتیجه نیز ۱۰ روز دوره انتظار وجود دارد تا فرد بیمه شده از دفترچه بیمه ای خود استفاده کند.

ابراهیم‌خانی افزود: با توجه به بیماری همه گیر کرونا، پذیرش بیماران مشکوک به کرونا و قطعی مثبت در بیمارستان ها حداکثر تا ۴۸ ساعت از طریق پایگاه اطلاعاتی رفاه ارزیابی وسع انجام می گرفت  و  بلافاصله تحت خدمات بیمه ای قرار می گرفتند.

وی اضافه کرد: این سازمان برای کاهش مراجعات بیمه شدگان اعلام کرد، دفاتری که برگه سفید دارند و اعتبار آنها به پایان رسیده است، می توانند بدون طی فرآیندها تا پایان خرداد از خدمات مورد نیاز بیمه ای استفاده کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخی داروهای بیماران نیز به مدت سه ماه به صورت خودکار تمدید شد تا از مراجعات حضوری کاسته شود و در این میان ۷۰ درصد خدمات سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی در سطح کشور ارائه می‌شود که این اقدام مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار کمک کننده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.