به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، به صادرات مواد لبنی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش ازسه هزار و ۳۵۶ تن به ارزش ۴ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار به خارج از کشور مواد لبنی صادر شد.

وی اظهار کرد: مواد لبنی صادر شده شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است، گفت: این استان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان‌های همجوار به فرآورده‌های لبنی را تامین می‌کند.

تاراسی به ظرفیت تولید بالای شیر و محصولات لبنی در استان و کیفیت بالای تولید این محصولات اشاره کرد ویاد آورشد: صادرات محصولات لبنی نشان دهنده ظرفیت استان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر در استان زنجان تولید می‌شود، ابراز کرد: ۱۲۱ هزار تن از محصول تولید شده در داخل استان مصرف می‌شود و مابقی ۲۶ درصد میزان تولید است، به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از فعالیت ۱۲۵ واحد صنعتی گاوداری شیری با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۵۰ راس و ۶۲۲ واحد روستایی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۰۰ راس در استان خبر داد.

تاراسی افزود: بیشترین مواد لبنی تولید شده از استان زنجان به کشور عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1423837
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.