دکتر مهدی قائمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی توجهی به مسائل اقتصادی و کسب و کار افراد آسیب‌پذیر و فاقد درآمد، امرار معاش آنها را با چالش جدی مواجه می کند و بنا بر گفته دبیر کل سازمان بهداشت جهانی برای به خطر نیفتادن اقتصاد در بحران کرونایی مهمترین کار حمله به بیماری است، به این معنی که می توان تست سرپایی را برای افراد مشکوک به بیماری کرونا انجام داد.

این مسؤول ادامه داد: در صورت نیاز اقداماتی از قبیل قرنطینه ۱۴ روزه خانگی انجام و یا بیماران مشکوک، به نقاهتگاه‌ها ارجاع داده شوند، از طرفی در صورت ملاک قرار دادن کسب و کار و کاهش آستانه تحمل مردم برای ماندن در خانه و حضور بیشتر آنان در جامعه به افزایش شمار مبتلایان منجر شده و به دنبال آن  بیمارستان ها نیز توان انجام خدمات مورد نیاز را نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: بنابراین یک عده با وضعیت مناسب، خودخواسته به قرنطینه بازگشته اند و در این میان بیشترین آسیب دیدگان از این بیماری را افراد روزمزد تشکیل می‌دهند و بنابراین بهترین راه برای حل این ۲ تناقص یاده شده تداوم محدودیت های کنونی است.

قائمی افزود: اعمال محدودیت ها باید تا جایی باشد که این اطمینان بخشی از کنترل بیماری و فاکتورهای ایپدمیولوژی لحاظ شده باشد، هر چند ۱۰۰ درصدی نیست اما آزاد سازی پلکانی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت نیز  می تواند موثر واقع شود و در موقعیتی که احتمال افزایش بیماری وجود دارد، دوباره همین محدودیت ها برقرار شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهرستان ابهر ادامه داد: حضور سازمان های متولی در حوزه آموزش امری مهم و ضروری بوده و علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی گوناگون از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی، با همکاری اساتید کل کشور نیز آموزش های  عمومی در خصوص نحوه پیشگیری کرونا به روز تهیه شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ها نیز اضافه کرد: طبق تصمیم های اتخاذ شده، تمامی بیماران کرونایی هر شهرستان در همان شهر تحت مداوا قرار می گیرند چراکه ارجاع  بیماران به مرکز استان به تکمیل ظرفیت بستری  بیمارستان منجر شده و خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.

قائمی افزود: هم اکنون سه بیمارستان الغدیر، امدادی و امید تامین اجتماعی در ابهر واقع شده و در این راستا با توجه به نزدیکی خرمده به ابهر بیمارستان این شهر نیز برای پذیرش بیماران کرونایی  هماهنگ شده است.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی ها در مرحله اول بیمارستان امدادی ابهر برای  پذیرش بیماران در نظر گرفته شد، اما در مرحله بعد بیمارستانی بوعلی سینای خرمده و امید ابهر و در نهایت الغدیر نیز مد نظر قرار گرفت.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه با کارهای انجام گرفته در شهرستان ابهر به مرحله پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان الغدیر نرسیدیم و در این مرکز بخش خدمات رسانی به اطفال و زنان برقرار است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.