محمد جوادی روز یکشنبه در جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان زنجان افزود: این موفقیت، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی تمام همکاران به‌ویژه روسای زندان‌های تابعه و همکاران حوزه قضایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در اعطای عفو و مرخصی به زندانیان است که جای بسی قدردانی دارد.

وی با اشاره به برکات عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی که منجر به آزادی شمار زیادی از زندانیان شده است، اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، مهمترین هدف دستگاه قضایی در بهره‌مندی زندانیان از امتیازات حقوقی است و باید از فرصت پیش‌آمده در پایین نگه داشتن جمعیت کیفری زندان‌های استان استفاده کرد.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از ابتلای زندانیان استان زنجان به ویروس کرونا گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: توجه جدی به حفظ امنیت و وضعیت بهداشتی زندانیان موجود به‌ویژه کنترل روزانه و مستمر زندانیان، سربازان و کادر، سمپاشی و گندزدایی مداوم اماکن با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به داخل زندان‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن گلریزان، گفت: در شرایط کنونی و به دلیل ممنوعیت برگزاری برنامه‌های تجمعی برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا، امسال جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و به‌ویژه رسانه ملی برای جلب مشارکت و جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت آزادی زندانیان استفاده خواهد شد.

جوادی خاطرنشان کرد: تعداد زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان زنجان ۱۱۱ نفر با ۵۷ میلیارد تومان بدهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.