داود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۸ استاندارد ملی تدوین شده این استان در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات، انرژی، صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، صنایع دستی و گردشگری، خوراک و فرآورده های کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر استاندارد ملی چاقو زنجان نهایی شده و در ارتباط با چاروق نیز به کمیته ملی سازمان استاندارد ایران ارسال شده که با توجه به بیماری کرونا با وقفه ای مواجه شده که این مهم نیز به سرانجام خواهد رسید.  

کارگرزاده هدف از تدوین این استانداردهای ملی را افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین المللی و حمایت از مشتری اعلام کرد و گفت: مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای ملی   بر اساس ظرفیت های بومی استان، امری ضروری محسوب می شود.

این مسؤول ادامه داد: استانداردهای پژوهش محور اهمیت زیادی دارد که در این راستا استانداردهای چارق و چاقو از محصولات صنایع دستی استان است که با همکاری انجام گرفته طی ماه‌های پایانی سال گذشته این مهم روند مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: زنجان پایتخت تولید چاقوهای سنتی کشور بوده و شهره جهانی دارد و بر این مبنا تدوین استاندارد ملی این صنعت با همکاری کارشناسان این اداره کل در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم نیز با هماهنگی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین اساتید، کارشناسان و اتحادیه صنف چاقو نیز عملیاتی شد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان  ادامه داد: استانداردهای پژوهش محور، با توجه به تقاضای مردم در جامعه تدوین می شود و با این اقدام رشد و افزایش سطح کیفی کالاهای تولیدی در استان و کشور رخ می دهد.

وی اظهار داشت: استانداردهای پژوهش محورباید به‌گونه‌ای تدوین شوند که ارتقای ‌کیفیت و نیاز مردم در جامعه را مهیا کند.

به گفته این مسؤول، تدوین استانداردهای پژوهش محور، امری تشویقی است که تدوین این استانداردها به امر صادرات نیز کمک فراوانی خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.