محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان با موضوع سال جهش تولید، افزود: نامگذاری امسال بنام جهش تولید و بویژه اینکه با بحران کرونا دست و پنجه نرم  می‌کنیم و قطعا بحران های زیادی خواهیم داشت، می‌تواند قدمی راهگشا و اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: امسال ما چاره ای جز جهش تولید و توجه به تولید نداریم و ان‌شاءالله بتوانیم با برنامه ریزی‌های خوبی که انجام می‌شود در راستای مباحث جهش تولید حرکت کنیم.

استاندار یزد اظهار داشت: جهش تولید مستلزم همراهی و تعامل بخش تولید و دولت است و همین نتیجه حکمرانی است که در عرصه جهش تولید باید استفاده شود.

طالبی ادامه داد: باید از تقابل پرهیز شده و همدلی جایگزین تقابل گردد و جهش تولید فراهم ساختن همه ظرفیت‌ها و کنار گذاشتن همه تهدیدهاست و ما باید هه ظرفیت های خودمان در استان را بکار گیریم .

وی افزود: خیلی جاها می‌توانیم از برخی مسائل بگذریم و اصل تولید را در استان در نظر بگیریم و در این شرایط بتوانیم همه ظرفیت های خودمان را بکار گیریم.

استاندار یزد یادآور شد: البته در جلسه امروز بخش خصوصی دعوت نشده بود که بهتر بود باشند ولی در نهایت اشکالی هم ندارد چون همه برنامه های دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی نیز در راستای رفع مشکل باید باشد که در نهایت به جهش تولید خواهد رسید.

 همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این نشست گفت: برای سال گذشته ۱۵۴ پروژه را تدوین کرده بودیم که ۷۹ پروژه هنوز به اتمام نرسیده و در سال جاری اجرایی خواهد شد.

مصطفی فاطمی اظهار داشت: در کرونا بیشترین آسیب را در حوزه گردشگری دیدیم که در حال حاضر اصل موضوع حفظ وضع موجود و حمایت از واحدها و افراد خسارت دیده است که در قالب وام کم بهره یا بدون بهره با شش ماه تنفس و یا فروش آنلاین محصولات صنایع دستی خواهد بود.

همچنین محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این نشست گفت: در سال جهش تولید باید عمده فعالیت و تلاش همه ارگان‌ها برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام باشد و همچنین فعالیت اضافه بر فعالیت های روزمره انجام شود و در راستای رفع مشکل از واحدهای تولیدی باشد تا به این هدف برسیم.

در این نشست مدیرعامل گروه پیشگامان کویر یزد، رئیس جهاد کشاورزی، مدیرعامل برق منطقه ای، مدیرعامل آبفا، نماینده توزیع برق، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران نهادهای مرتبط پیشنهادات و برنامه‌های خود را مطرح و مقرر شد برای جمع بندی به مرکز ارسال گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.