محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت جهاد دانشگاهی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، علاوه بر بسترسازی لازم برای تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده امکان خرید محصولات و دریافت خدمات از سامانه‌های معتبر و دارای مجوز اینترنتی را تحت پوشش سامانه www.ohop.ir فراهم آورده است.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت بهره گیری از همه فرصت‌ها برای رفع مسائل و مشکلات ناشی از شیوع این ویروس، از طریق این سامانه، محصولات مشاغل خرد و کوچک و خانگی به دست مصرف کننده‌ها می‌رسد.

یوسفی خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط برای ارسال ملزومات بهداشتی و سایر اقلام ضروری به دست مردم، می‌تواند در کاهش تردد در سطح شهرها موثر واقع شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مشاغل خانگی در استان زنجان مربوط به بانوان و در رشته های صنایع‌دستی فرش بافی و خدمات است، گفت: از سال ۹۰ همزمان با آغاز اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مجوز در بخش مشاغل خانگی در استان زنجان صادرشده است.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای خانگی راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در دنیا محسوب می شود، اظهار داشت: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای قابل توجهی برای شاغلان آنها می شود، که از آن جمله می توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و رفت و آمد، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجربه ها از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.