مهران محمدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زمینه شغلی برای این تعداد بیکار استان ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با الگوی مشاغل خانگی اظهارداشت: سهم اردبیل از این طرح ایجاد ۱۰۲ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار مشمول است.

وی گفت: شناسایی مشمولان طرح در استان با ۲۰ درصد افزایش به پایان رسیده و در شهرستان خلخال نیز ۳۴ نفر برای اشتغال در سه رشته خیاطی ،چرم‌دوزی و بافته‌های داری و

غیرداری شناسایی شده‌اند که در تلاش هستیم با هماهنگی پیشرانان طرح، کار آموزش و هدایت آنها بزودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه ارائه هرگونه خدمات آموزشی به مشمولان این طرح بصورت رایگان از سوی جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود، افزود: آموزش زنان سرپرست خانوار خلخال از فردا آغاز شده و این افراد پس از گذراندن ۲ هفته آموزش از اول بهمن زیرپوشش پیشرانان مجری طرح در محل زندگی خود مشغول کار خواهند شد.

وی هدف این طرح ر ا علاوه بر تامین شغلی و درآمد ایدار برای زنان سرپرست خانوار در محل زندگی و در کنار خانواده ذکر کرد و گفت: حقوق ماهیانه حاصل از این طرح برای هریک از افراد مشمول طرح ۱۸ تا ۳۵ میلیون ریال به تناسب میزان فعالیت فراد در سه رشته مهارتی قالیبافی ،خیاطی و صنایع چرمی پیش‌بینی شده است.

محمدی از شناسایی ۳۰۰ پیشران موفق و ملی برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: صنایع دستی چرم، صنایع فلزی، دوخت لباس، فرش و تابلو فرش، بافته‌های داری و غیرداری، پرورش مرغ بومی، پاپیه ماشه و تولید گیاهان دارویی از جمله رشته‌های شناسایی شده که مورد استقبال زنان استان اردبیل قرار گرفته است.

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری‌گری جهاد دانشگاهی در استان‌های کشور در حال انجام می‌باشد و قرار است ۶ هزار نفر در کشور از جمعیت زنان سرپرست خانوار صاحب شغل شوند.

نرخ بیکاری استان اردبیل در سال‌های گذشته ۱۵ درصد بود ولی به گفته مسوولان این نرخ بر اساس آمار جدید به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.