بهرام پیرآراسته روز چهارشنبه در جلسه انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال افزود: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان استان از سوی مرکز کشور تخصیص یافت.

وی گفت: شاخص تاثیرگذار توزیع اعتبار یاد شده در بین شهرستان‌های استان نوع و نحوه عملکرد انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان در زمینه فعالیت‌های مددکاری ،ارسال به موقع تراز مالی انجمن به مرکز استان ، نحوه جمع‌آوری کمک‌های خیرین ، سود و زیان سالانه انجمن و سایر فعالیت‌های مربوط به رفاه حال خانواده زندانیان است .

وی اظهارکرد: از مجموع  اعتبار تخصیص یافته ۱۵۰ میلیون ریال که  ۱۰ درصد از کل اعتبار است، به انجمن خلخال تخصیص یافت.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این جلسه از افزایش بی‌سابقه جرایم کیفری سرقت‌های خرد در این شهرستان خبر داد و افزود: سرقت رتبه اول جرایم کیفری این شهرستان را به خود اختصاص داده و بیشترین جمعیت زندانیان زندان خلخال را محکومان جرایم سرقت تشکیل می‌دهند.

علی نباتی اظهارداشت: اعتیاد و سرقت مکمل یکدیگر بوده و بیشتر معتادان برای رفع نیاز روزانه خود و تامین هزینه‌های خرید مواد مخدر دست به سرقت‌های خرد می‌زنند.

او افزود: جرایم کیفری مربوط به سرقت سیم و کابل برق شبکه‌های برق‌رسانی خلخال در ۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده ، طوری‌که سارقان در اقدام بی‌سابقه دست به سرقت ترانس تامین کننده برق یک روستا زده و با سرقت آن روستا در خاموشی مطلق فرو رفته است.

وی بیکاری گسترده در این منطقه را از عوامل تاثیرگذار در افزایش آسیب‌های اجتماعی خطرناک از جمله اعتیاد و سرقت در جامعه دانست و گفت: ایجاد زمینه اشتغال با برنامه‌ریزی مسوولان دست‌اندرکار موجب کاهش این آسیب‌ها خواهد شد.

او کمک به رفاه حال خانواده زندانیان و جلوگیری از تهدید خطر آسیب‌های اجتماعی برای این خانواده‌ها را از جمله اهم وظایف انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال ذکر کرد و افزود: برغم زیان‌دهی انجمن این شهرستان در نیمه نخست امسال ۲۱۰ میلیون ریال به خانواده زندانیان کمک مالی نقدی و غیرنقدی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.