محمد نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان و باغداران زحمتکش شهرستان ابهر با توجه به شیوع بیماری کرونا و فصل خدمات کشاورزی از قبیل هرس باغات و پابیل درختان میوه همچنین کاشت محصولات زراعی توصیه های پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: در صورت انجام کارها توسط کارگران فصلی باید جهت تغذیه هر فرد از ظروف شخصی و سفره جداگانه خود استفاده شود. 
رییس نظام صنفی کشاورزی ابهر تاکید کرد: قبل از هر کاری تمامی خانه باغ‌ها و لوازم باغبانی مانند قیچی هرس، اره و بیل باید ضدعفونی شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشاورزان به ویژه در روستاها ادوات کشاورزی خود مانند تراکتور و سم پاش ها را برای کمک به ضد عفونی معابر و اماکن پای کار آورده اند.   
نوروزی ابراز امیدوار کرد، به لطف خدا و با همت و همکاری همه مردم از بحران این ویروس منحوس گذر کنیم.

شهرستان ابهر با توجه به ناهمواری ها و وسعت اراضی این منطقه، شرایط بالقوه مناسبی برای فعالیتهای کشاورزی و سرمایه گذاری دارد زراعتهای محصول این منطقه را گندم وجو آبی و دیم و نباتات علوفه ای دیم وآبی مانند یونجه و شبدر و انواع حبوبات آبی و دیم مانند لوبیا سفید (کشاورز )، لوبیا چیتی، لوبیا سفید و قرمز خورشتی انواع صیفی جات ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی ،پیاز وانواع سبزیجات برگی و غده ای تشکیل می دهد.

اراضی دیم منطقه بالغ بر۱۰۷هزار و ۸۱۵ هکتار، مرتع و چراگاه ۷۵هزار هکتار، بایر و حفاظتی ۱۰۰هزار  هکتار و اراضی آبی ۳۷ هزار  هکتاراست و دارای انواع درختان میوه، اعم از گردو و بادام، درختان مثمر دانه دار سرد سیری مانند گلابی و به و انواع هسته دار مانند زردآلو، هلو و انواع گیلاس و آلبالو و درختان غیر مثمر با مصارف صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.