صالح نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند شرایط خاص به وجود آمده در کشورمان موجب تعطیلی مدارس شد، اما آموزش تعطیل نشده و علاوه بر آموزش هایی که در شبکه های تلویزیونی ارائه می شود، آموزش های مکمل نیز با شیوه های مختلف با پیگیری مسئولین مرتبط از طریق مدیران و معلمان ادامه دارد.

وی ا اضافه کرد: اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات  استان  علاوه بر همکاری  با معاونت های آموزش متوسطه و آموزش ابتدایی اداره کل با فراهم  کردن  زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطی  لازم  در راه اندازی استودیوی ضبط آموزش، فعالیت های خود را از زمان تعطیلی مدارس آغازکرده  که این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان  از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات مهم در این راستا فرآیند آموزش مجازی دانش آموزان از طریق این شبکه اجتماعی مجازی است.

وی اظهار داشت : در این شبکه تعاملی سعی شده شرایط تشکیل کلاس واقعی شبیه سازی  شود تا  و معلمان بتوانند ضمن آموزش دروس، سوال و آزمون نیز  طراحی  کنند.

 نجفی  خاطر نشان کرد:  هر چند مشکلاتی در این بخش وجود دارد،   که این  موارد، از سوی وزارت  آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد که   امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن، این سامانه آموزش مجازی جهت بهره برداری در اختیار مخاطبین آن یعنی معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

 پیش از این، مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای از به تعویق افتادن زمان ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش آموزان و حصول اطمینان از اختصاصی و امن بودن بستر ارتباطی این شبکه خبر داد ه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.