به گزارش روز یکشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی در جمع معاونان این اداره کل ضمن تاکید بر حفظ آمادگی برای مقابله با کرونا افزود: دستورالعمل‌های متنوع مقابله با کرونا برای آگاهی دانش آموزان، والدین و معلمان تدارک دیده شده که در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستورالعمل و ارسال کیت‌های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

وی با اشاره به ضدعفونی کامل مدارس شعب اخذ رای پس از اتمام رای‌گیری در سوم اسفند ماه سال جاری تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش در خراسان جنوبی بر بحث آموزش متمرکز است و تاکنون جلسات متعددی از طریق ویدیو کنفرانس و چهره به چهره با معاونان اداره کل، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها در راستای توان افزایی مدیران مدارس استان داشته‌ایم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی در مدارس استان ملاحظه نشده است گفت: نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

وی بر سلامت بوفه، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس تاکید کرد و افزود: به همین منظور ستادی در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و به اقتضای شرایط تصمیمات لازم اخذ و به مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آنها اطلاع رسانی می‌شود.

واقعی با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان گرفته نشده است گفت: در مدارس استان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران  مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.

وی اضافه کرد:  براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت استان ارائه نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.