دکتر مقتدا شعوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اجرای این طرح نیاز اساسی بود و در این میان مسؤولیت پذیری عموم مردم در روز طبیعت مبنی بر ماندن در خانه و قطع زنجیره بیماری نیز اقدامی موثر به شمار می رود.

وی اضافه کرد: برای کنترل این بیماری به دلیل اپیدمی که ایجاد کرده، بیش از گذشته باید فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرد و در این خصوص همراهی مردم برای مهار بیماری باید تداوم داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه مردم این استان نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی بسیار خوبی داشتند و ۱۳ فروردین امسال یکی از روزهای شاخص در این خصوص محسوب می شود که اجرای این مهم از سوی تک تک مردم شهرها و روستاها کاملا ملموس بود.

شعوری با اشاره به کمک مردم و خیران در کمک برای تهیه اقلام مورد نیاز پیشگیرانه کرونا نیز افزود: این اقدامات به دانشگاه کمک کرد تا بتواند لوازم مورد نیاز را با توجه به شرایط  کنونی و در راستای ارائه خدمات فراهم کند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر به دلیل شرایط خاص اقلام تحویل داده شده از سوی مردم و خیران قیمت‌های متفاوت داشته و بر این اساس نمی‌توان رزش ریالی کمکها  را  اعلام کرد.

این مسؤول ادامه داد: هرچند عموم مردم برای تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان ها مشارکت و همکاری خوبی داشتند اما با توجه به نیاز بیشتر مراکز، این وضعیت باید تداوم بیشتری داشته باشد.

 جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی  ادامه داد: همراهی مردم لازمه ادامه راه برای انجام هر طرح و برنامه‌ای است و در این راستا باید ضمن شناخت حقوق خود و دیگران، سلامت عموم افراد جامعه را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: مردم همواره در شرایط و موقعیت های سرنوست ساز کشور حضوری پرشور و فعالانه داشته اند و در زمان حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا این مهم نمود بیشتری داشت و می توان گفت یک الگو موفقی محسوب می شود.  

شعوری خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا در زنجان نسبت به استان های دیگر با تاخیر آغاز و همین موضوع موجب شد تا اقدامات اساسی برای تجهیز بیمارستان ها و درمان بیماران به نحو مناسبی انجام گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.