محمد حاجی‌جعفری چهارشنبه‌شب در این زمینه اظهار داشت: این اقدام در راستای حفظ سلامت سایر بیماران غیرتنفسی انجام شده است و در این بیمارستان‌ها تنها بیماران دارای علایم تنفسی مشکوک به کرونا پذیرش می‌شوند.

وی بیان کرد: بیماران دارای مشکلات غیرتنفسی به دیگر مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت ملاقات با بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزود: آموزش رعایت استانداردهای محافظت فردی به مراجعان و همراهان بیماران نقش بسیار موثری در کاهش شیوع ویروس و حفظ سلامت جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با ویروس کرونا ویژه نیروهای درمانی از جمله پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و خدماتی اشاره کرد و یادآور شد: در کنار کمک‌های خیران، تهیه چندین دستگاه ونتیلاتور، مانیتور و رادیوگرافی پرتابل به منظور سرعت‌بخشی به فرآیند درمان مراجعان از طریق هماهنگی، مکاتبه و پیگیری مستمر با وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی صورت پذیرفته است.

حاجی‌جعفری اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن دستورالعمل ابلاغی ویروس کرونا، در کنار قراردادن دستورالعمل در پورتال این معاونت برای مطالعه بازدیدکنندگان به منظور آشنایی با نحوه صحیح برخورد با مبتلایان نشست‌هایی تشکیل شده و ارایه درست خدمات غذایی به همه کارشناسان تغذیه شاغل در بیمارستان‌ها نیز صورت گرفته است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.