سیدانور اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تحقق اهداف استراتژیک ما در خصوص استقرار سازمان الکترونیک، طرح استحقاق سنجی و حذف دفترچه بیمه در بخش بستری با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان بیمارستان کوثر سنندج آغاز شده است.
وی هدف از اجرای طرح را تسهیل در امور پذیرش، بستری و ترخیص بیماران، رفع هم پوشانی، مدیریت بهینه منابع و مصارف و ارتقای کیفیت خدمات اعلام کرد و افزود: با استقرار سازمان الکترونیک و دستیابی به اطلاعات در بستر IT می توانیم تجزیه و تحلیل صحیح تری از اطلاعات و داده ها داشته باشیم.
اسماعیلی تاکید کرد: این اطلاعات کمک خواهد کرد تا بتوانیم منابع را بهتر مدیریت و خدمات با کیفیت و مطلوب تری به بیمه شدگان جامعه هدف ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموع یک میلیون و 150 هزار نفر از مردم این استان زیر پوشش پنج صندوق بیمه سلامت قرار داشته و از خدمات درمانی بهره مند هستند، یادآور شد: با مدیریت هزینه ها می توانیم مطالبات مراکز را در موعد مقرر و بدون تاخیر پرداخت کنیم.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا در آمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
در سرشماری سال 1395 جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر سرشماری شده که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.