فتح الله حقیقی شامگاه شنبه پس از بازدید از روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان گفت: مردم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در خانه بمانند.

استاندار زنجان هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را کاهش تماسها و مخاطرات ناشی از آن دانست و افزود: بر اساس رصد دستگاه های تردد شمار که در ورودی و خروجی شهرهای استان به ثبت رسیده است آمد و شد خودروها در چند روز گذشته از سال جدید حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

حقیقی با بیان اینکه کرونا با هیچ کس شوخی ندارد تاکید کرد: سختگیری هایی که در اجرای این طرح اعمال می شود فقط برای سلامتی مردم است و اگر کسی هنوز از سفر برنگشته هر چه سریعتر به وطن خود بازگردد.

استاندار زنجان تاکید دارد در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ساکنین بومی هر شهر مجاز به ورود به شهر هستند و برای شناسایی افراد بومی ارایه کارت ملی، بیمه نامه و پلاک خودرو ملاک است و رانندگان بومی باید با استفاده از کنار گذر شهرها به مسیر خود ادامه دهند تا به شهر خود برسند.

مقام عالی دولت در استان به هماهنگی دستگاه ها و حمایت دستگاه قضا بعنوان ضمانت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه برخی به تذکرات توجهی نکردند که اعمال قانون شدند، البته توصیه ما در برخورد با هموطنان ارشادی و به صورت احترام آمیز است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از زمان شیوع بیماری کرونا در این استان یک هزار و ۴۶۶ بیمار مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد ۳۴۵ بیمار بستری و ۳۴۲ نفر از مبتلایان قطعی نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند و تاکنون ۴۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.