دکتر جواد تاج کی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با توزیع ضد عفونی کننده ها در داروخانه ها مصرف این نوع اقلام غیرمجاز از جمله متانول کاهش یافته است و در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: متانول ماده ضد عفونی کننده نیست و می‌تواند از طریق پوست و چشم جذب شود و اگر مقدار مصرف آن در بدن بالا باشد، اولین عضو آسیب پذیر چشم است که موجب کم بینایی و نابینایی می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: در صورتی که مقدار زیادی از متانول توسط فرد مصرف شود، حتی می تواند به مرگ منجر شده و یا حتی ممکن است مسمومیت اتیلیک رخ دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کانال های مجازی به نادرست تبلیغ می‌شود الکل از بیماریکرونا، جلوگیری می کند درحالیکه که این موضوع واقعیت ندارد چرا که مصرف این ماده به شدت آسیب زا بوده و کارآیی دیگری نمی‌تواند داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ارتباط با ضدعفونی مناطق مختلف شهر نیز  ادامه داد: محلول های ضدعفونی که در سطح شهر استفاده می‌شود باید همراه با کلر و با درصد کم لحاظ شود چرا که  غلظت های بالا می تواند حساسیت هایی را در بین افراد  ایجاد کند.

وی اظهار داشت: داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی مصرف عمومی نیستند و با توجه به پروتکل تعیین شده توزیع شده و پزشک می تواند نسبت به تجویز آن اقدام کند.

تاج کی افزود: در صورت نیاز چهار دارو برای درمان بیماران تجویز می شود که در اغلب موارد با ۲ دارویی درمان می شوند اما بیمارانی که وضعیت وخیمی دارند، از داروهای بیشتری  استفاده می شود.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر داروهای مورد نیاز در دسترس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد که در اختیار بیمارستان ها قرارداده شده که با نظر متخصصان برای بیماران کرونایی تجویز می شود.

این مسؤول با اشاره به تامین اقلام پیشگیرانه بیماری کرونا در این استان نیز خاطر نشان کرد: این روند همچنان ادامه دارد و در این میان با توجه به تقاضای کاذب و از طرفی تعطیلات پیش رو پیش بینی می شود این تقاضا کاهش یابد که همکاری شهروندان می تواند به توزیع عادلانه این نوع اقلام منجر شود.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با افزوده شدن ۳۲ مورد جدید به شمار مبتلایان بیماری کرونا در زنجان تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان به دلیل این بیماری به ۲۰۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.