سرهنگ آرش خلخالی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در ارتباط با چگونگی برخورد با ورود خودروهای غیر بومی در سطح شهر زنجان افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، سفرهای نوروزی امسال روند کاهشی داشته اما قطع نشده است و در این میان تعدادی از همشهریان بر این باورند که باید همانند سال های گذشته این رویه را انجام داده و عازم دیگر مناطق کشور شوند.

وی اضافه کرد: بر این اساس در  مقاطع ورودی شهر زنجان عوامل راهور، انتظامی، بهداشت و درمانی و حتی پویش های مردمی طبقه بندی شده، ورود خودروها را به داخل شهر نظارت می کنند که جای قدردانی دارد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم پیشگیری از انتقال آن، خودروهای غیربومی به خارج از شهر هدایت می شوند که این مهم در راستای آیین نامه ها و مقررات که خاص وضع و تدوین شده انجام می گیرد.

خلخالی افزود: قاطعیت ناجا بر این است که زنجیره افزایش و انتقال بیماری کرونا را به قطع و ابتلا را به حداقل برساند و اجرای موفق این طرح مستلزم مشارکت، همدلی، همکاری و همراهی مردم است و در این راستا همگان باید مشارکت فعالانه ای باید داشته باشند.

وی اضافه کرد: به رغم همه تمهیدات و توصیه ها  تعدادی از همشهریان اقدام به سفر می‌کنند که توصیه پلیس این است که بلافاصله مدیریت شده به شهر و کاشانه خود باز گردند.

 فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان ادامه داد: عوامل این نیرو، در راستای برخورد با محتکران اقلام بهداشتی در این ایام فعالیت قابل توجهی را انجام داده اند و در این راستا برای متخلفان این حوزه که اقلام بهداشتی تاریخ مصرف گذشته را عرضه می‌ کردند، پرونده‌هایی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآوری کرد: نیروی انتظامی استان نیز از زمان شیوع ویروس کرونا، اقداماتی را در سه بعد انتظامی، اجتماعی- فرهنگی- آموزشی و در نهایت عملیات روانی انجام داده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: عوامل نیروی انتظامی استان ۲۴ ساعته در ورودی‌های اصلی شهر زنجان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  خدمات دهی می کند که این روند ادامه خواهد یافت.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک‌هزارو ۳۱۸ بیمار مشکوک در این استان شناسایی شده که از این تعداد تست آزمایشگاهی ۴۷۰ بیمار مثبت بوده است. همچنین تاکنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند که ۶۰ درصد آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

طبق آخرین آمار، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد همچنین ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.