حجت الاسلام محمدحاجی ابوالقاسم دولابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ایده و ابتکارهای زود بازده جوانان، تقویت و ایجاد پارک های علم و فناوری موجب رشد ایده های جوانان و تاسیس شرکت های جدید و دانش بنیان در جهت تحقق جهش تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری جهش تولید برای امسال نشان دهنده حساسیت و توجه بیشتر رهبر معظم انقلاب به تولید و توسعه کسب و کارها است، یادآورشد: کشور امروز نیازمند این حرکت است و در این جهت مسوولان نیز باید به افزایش تولید و توسعه کسب و کارها اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با رونق تولید رفع می شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید تمهیداتی از طرف مسئولان اندیشیده شود که این مسائل مربوط به قبل و بعد از تولید است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از تولید باید ساز و کارها و مجوزهای قانونی برای انجام و توسعه تولید تسهیل شده و مقررات دست و پا گیر کاهش یابد و مجوز برای راه اندازی مراکز تولیدی به سهولت صادر شود.

حجت الاسلام دولابی تصریح کرد: لازم است بعد از تولید نیز برای توزیع و صادرات کالاهای داخلی به بازارهای داخلی و خارجی تمهیداتی اندیشیده و از طرفی مالیات کمتری از تولید کنندگان اخذ شود.

وی جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی به کشور و جلوگیری از قاچاق کالا را یکی از راه های کمک به رونق و جهش تولید دانست و گفت: برای این مهم باید از سوی مسئولان برنامه ریزی و اقدامات اساسی انجام شود.

حجت الاسلام دولابی به وظیفه مردم در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: سرمایه داران و صاحبان ثروت باید این مهم را در راه تولید کشور هزینه کنند و نباید این ثروت ها و سرمایه ها به سمت و سوی مشاغل کاذب و بنگاه های کوچک کم بازده سوق پیدا کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر سرمایه داران و صاحبان ثروت داشته های مالی خود را در اختیار جوانان خوش ایده گذاشته و آن را در مسیر تولید هزینه کنند به حتم جهش تولید و توسعه اشتغال در کشور محقق می شود.

رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید امسال را به عنوان " جهش تولید " نامگذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.