عادل علیپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: استان قم، ظرفیت فوق‌العاده ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد و تمام توان خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کار گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: قم، علاوه بر نزدیکی به پایتخت، شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و درکنار این دو شاخصه مهم، زائرپذیر و برخوردار از ظرفیت‌های توریسم مذهبی است.

وی  گفت: سالانه میلیون‌ها زائر به این شهر سفر می‌کنند که بسیاری از آن‌ها اتباع خارجی هستند و همین موضوع، سود سرمایه‌گذاری را از جهات مختلفی تضمین می‌کند.

علیپور افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در اداره کل اقتصاد و دارایی استان، توان کارشناسی مطلوبی در شناخت و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارد و تاکنون اقدامات قابل‌توجهی در رفع موانع سرمایه‌گذاری در این مرکز انجام‌ شده‌است.

وی افزود: قم به دلیل ویژگی‌های اقلیمی، شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی و انرژی باد دارد، ضمن این‌که این استان در صنایع ساختمانی و مصالح از جمله سنگ و آجر، تولید فرش‌های نفیس دستباف، صنایع مرتبط با فرش از جمله نقشه و طراحی فرش، صنایع چوب، منبت و مهم‌تر از همه تولید سوهان مرغوب، شناخته‌ شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هم پتانسیل و هنر استان قم با وجود داشتن شرایط منحصربه‌فرد، آنچنان که شایسته این شهر و استان می‌باشد، کشف نشده‌است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی قم گفت: شهرک صنعتی شکوهیه در قم، نشان از ظرفیت اقتصادی و جغرافیایی این استان در تولید صنایع غذایی دارد و خوشبختانه ظرفیت استان در این بخش، بهتر از سایر جنبه‌ها، شناخته و دیده‌ شده‌است.

وی گفت: با وجود اقدامات مطلوبی که در جذب سرمایه‌گذاری برای استان صورت گرفته، هنوز هم‌ در جذب سرمایه در بخش‌های ایجاد مراکز تفریحی، هتل، مراکز اقامتی و خدمات ویژه توریسم با وضعیت مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید که مزین به نام «جهش تولید» است بتوانیم در رفع موانع تولید و موانع سرمایه‌گذاری در استان، گام‌های مهمی برداریم تا به رشد اقتصادی و رونق بیشتر کسب‌وکار و اشتغال در استان منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.