مهرداد غضنفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ با تلاش‌های صورت گرفته، برای بخش قابل‌توجهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، مجوزهای بی‌نام صادر شد تا سرمایه‌گذار از فرآیند طولانی امور اداری رها شود و به‌سرعت بتواند به فعالیت اقتصادی موردنظر خود بپردازد.

وی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر شعارهایی که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شوند جهت‌گیری اقتصادی دارند و امسال نیز سال رونق تولید نام‌گذاری شده است،‌ در این راستا مدیریت استان و مجموعه مدیران دستگاه‌های اجرایی قم تکالیفی را بر اساس اسناد بالادستی برای خود مشخص کرد که از مهم‌ترین موارد آن،‌ حمایت از سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد:‌ در قالب هفت راهبرد و ۳۰ برنامه تکلیفی،‌ وظایفی برای دستگاه‌های اقتصادی استان مشخص‌شده است تا شاهد کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح تولید باشیم.

غضنفری با اشاره به لزوم استفاده از منابع بانکی برای اجرای طرح‌های اقتصادی استان‌،‌ گفت:‌ استفاده از ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی فرصت خوبی را برای پیشبرد اهداف اقتصادی قم فراهم می‌سازد.

وی بیان کرد:‌ حوزه سرمایه‌گذاری استان قم در ۸۳ بخش و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان فرصت فعالیت اقتصادی در زمینه‌های متنوع مشخص‌ کرده و آماده همکاری با بخش خصوصی برای عملیاتی شدن سریع آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد:‌ همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار و در آن تفاهم‌نامه‌های خوبی با بخش خصوصی امضا خواهد شد.

معاون استاندار قم گفت: تشکیل مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ستاد و به‌صورت میدانی در میان تولیدکنندگان،‌ تشکیل منظم طرح تنظیم بازار، نقش‌پذیری بانک‌ها در روند توسعه اقتصادی استان، مشارکت فعال بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها،‌ احیای واحدهای تولیدی راکد و اتمام بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام ازجمله دستاوردهای اقتصادی استان است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی‌های پاک،‌ اتصال راه‌آهن سراسری به گمرکات استان،‌ صادرات ۱۵۴ میلیون دلار از کالاهای ساخت قم در سال جاری،‌ کسب بهترین رتبه‌ها در شاخص‌های تنظیم بازار و پایین‌ترین نرخ تورم از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در حوزه توسعه اقتصادی قم است.

وی ادامه داد:‌ قم به دلایل مختلف به‌خصوص در حوزه گردشگری، بهشت سرمایه‌گذاری در کشور است و ما به دنبال جذب حداکثری فعالان بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان هستیم.

غضنفری همچنین گفت: بانک‌های خصوصی نیمی از سپرده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند اما در روند پیشرفت استان نقش معناداری ندارند و باید این مساله اصلاح شود.

وی در ادامه پیرامون بهره‌برداری اقتصادی از دریاچه نمک بیان کرد: در حوزه این دریاچه هنوز هیچ اقدام عملیاتی انجام‌نشده است، قرار شد مطالعه جامعی در این خصوص انجام و مشخص شود که سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در دریاچه نمک به چه صورت صحیح است.

مدیرکل اداره امور اقتصادی و دارایی استان قم نیز در این نشست گفت:‌ مرکز جذب سرمایه‌گذاری استان بازطراحی شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی در این مجموعه نماینده دارند.

عادل علیپور افزود: با این اتفاق،‌ نه‌تنها عقب‌ماندگی‌های قبلی در زمینه فعالیت‌های مرتبط با جذب سرمایه‌گذار جبران شد،‌ بلکه مرکز جذب سرمایه‌گذاری قم ازجمله مراکز فعال کشور نیز معرفی گردید.

وی بیان کرد:‌ اطلاعات لازم در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این مرکز به‌صورت الکترونیکی به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود،‌ همچنین سامانه‌های لازم برای رسیدگی به شکایت و امور مشاوره‌ای نیز در این مرکز فعال است.

وی ادامه داد: در این مرکز ظرف یک هفته اعتبار سنجی سرمایه‌گذار انجام و به‌سرعت زمینه عملیاتی شدن طرح انجام می‌شود.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قم نیز در این نشست گفت:‌ ۸۳ فرصت سرمایه‌گذاری در قم احصا که ۱۲ مورد آن به‌عنوان مجوزهای بی‌نام آماده‌شده و سرمایه‌گذار به‌سرعت می‌تواند در آن فعال شود.

محمدرضا نجارپور بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده،‌ همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم در اردیبهشت‌ماه سال آینده با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آبان ماه سال جاری نیز همایشی در رابطه با معرفی فرصت‌های اقتصادی در کیش برگزار شد که ۱۴ غرفه از قم در آن حضور داشتند و سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.