دکتر مهدی بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده متولیان استان در بحث توزیع اقلام بهداشتی پیشگیرانه بیماری کرونا در داروخانه ها افزود: توزیع مقطعی و محدود اقلامی نظیر ماسک، ژل ضدعفونی کننده و محلول الکلی موجب عدم دسترسی بسیاری از شهروندان به خصوص اقشار آسیب پذیر به این اقلام شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، جامعه داروسازان این استان طبق وظیفه حرفه ای و انسانی خود اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی موجود جهت پیشگیری از این بیماری از قبیل ماسک، ژل و محلول های ضدعفونی کننده، دستکش و سایر ملزومات را در معرض عرضه قرار دادند و به محض اختصاص سهمیه مجدد اقلام این رویه خدمت رسانی تداوم داشته است.

این مسؤول با تقدیر از همکاری شرکت تعاونی داروسازان استان ادامه داد: طی هفته گذشته ۲۰۰ هزار عدد ماسک در سطح داروخانه های این استان توزیع شد که از این میزان بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار ماسک در سطح داروخانه های شهر زنجان با توجه به سهمیه ۲ هزار تایی برای هر داروخانه توزیع شد که در مدت زمان کوتاهی به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به داروخانه های استان اعم از شبانه روزی و روزانه مراجعه می کنند که صف های طولانی تشکیل می شود و در این میان اقلام پیشگیرانه به ویژه ماسک بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت به اتمام می رسد و همین مساله معضلاتی از قبیل ریسک بالای انتشار ویروس کرونا را نیز به دنبال دارد.

بیگدلی با بیان اینکه داروخانه های این استان همچنان با کمبود ماسک و دستکش یکبار مصرف مواجه هستند، افزود: هر چند ژل ضدعفونی و الکل تا حدودی در داروخانه های استان وجود دارد اما استفاده صرف یک نوع آن برای خانواده ها اثربخش نیست و بسته هایی از ماسک، ژل و محلول های ضدعفونی کننده می تواند نتیجه بهتری به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر چند اولویت توزیع اقلام بهداشتی پیشگیرانه بیماری کرونا با مراکز بهداشتی و درمانی است، اما داروخانه ها در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و دارویی بوده و در این میان عدم دسترسی مراجعه کنندگان جایگاه این قشر را متزلزل کرده است به طوری متصدیان داروخانه ها را افراد دروغگو و محتکر می پندارند.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: جامعه دارواسازان این استان برای مقابله با بیماری کرونا، همواره آمادگی خود را جهت خدمات رسانی مطلوب به گروه های هدف و دیگر مراجعه کنندگان اعلام کرده اند و حتی امکان بهره گیری از ظرفیت های انجمن داروسازان و خیرین برای توزیع اقلام بهداشتی با کمترین قیمت و حتی بصورت رایگان وجود دارد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: روستاییان کم برخودار در شهرستان های مختلف این استان دسترسی کمتری به این اقلام بهداشتی دارند و با کمترین امکانات در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی مشغول کار و فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.